شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

اساس شناسایی میگلرد خوب چیست؟

1 سال پیش ( 1401/11/25 )
 

بدون شک یکی از اصلی ترین تجهیزات در صنعت ساخت و ساز، میگلردها هستند. این محصولات به قدری حیاتی هستند که حتی تصور نبود آن ها نیز غیر ممکن خواهد بود. از این رو طبیعی خواهد بود که قیمت میلگرد به صورت مستقیم بر هزینه های ساخت و ساز تاثیر بگذارد. امروزه میلگردها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. هر کدام از این میلگردها دارای ویژگی ها و مشخصات خاص خودشان هستند. در صورتی که شما هم قصد استفاده از این محصولات را دارید، باید پیش از هر چیز با انواع آن ها آشنا شوید. ما در ادامه به صورت کامل در خصوص میگلرد، نقش آن در بتن و دسته بندی های آن بیشتر صحبت می کنیم.

 

نقش میلگرد در بتن

شاید مهمترین نقش میلگرد در بتن، افزایش استحکام باشد. میلگرد می تواند مقاومت بتن در برابر فشار و ضربه را بالا ببرد. از این رو میلگرد به سادگی باعث تقویت سازه خواهد شد. برای این منظور، تنها کافی است تا میلگردها را درون بتن جاسازی کنند. بتن به خودی خود دارای قدرت و استحکام بالایی است. به همین دلیل می تواند شرایط های مختلفی را تحمل کند. حال اگر به مرکز بتن فشار وارد شود، استحکام این ماده به سادگی با شکست روبرو می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، درون بتن ها، میلگرد قرار می دهند. نقش میلگرد در بتن، جلوگیری از شکست بتن و بالا بردن تاب تحمل آن است. در چنین حالتی، ضربه ها توسط میلگرد جذب شده و در نهایت خنثی می گردد. این در حالی است که هیچ ضربه ای به خود بتن وارد نخواهد شد. البته که نقش میلگرد در بتن بیشتر از این مورد است. میلگرد می تواند باعث کاهش ضخامت بتن در سازه شود. دلیل آن هم این است که برای بالا بردن استحکام بتن، دیگر نیازی نیست تا آن را ضخیم تر پیاده سازی کنند.

از دیگر نقش های میلگرد در بتن، اجرای ساده تر خواهد بود. با وجود میلگرد در بتن، می توان به راحتی بیشتری بتن را پیاده سازی و نصب کرد. البته که نقش میلگرد در بتن، کاهش هزینه های کلی ساخت و ساز نیز خواهد بود.

 

قیمت میلگرد

 

انواع میلگرد

میلگردها در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. از این رو قیمت میلگرد نیز می تواند طیف وسیعی را شامل شود. هر کدام از انواع میلگرد دارای خواص و ویژگی های خاص خودشان هستند. به صورت کلی این تجهیزات را می توان در یکی از دو دسته زیر قرار داد:

  • میگلردهای ساده

میلگرد ساده یا میلگرد نرمه از جمله پرکاربردترین نوع میلگردهای موجود در صنعت است. از ویژگی های ظاهری این تجهیزات می توان به سطح صاف و یکدست آن ها اشاره کرد. از میلگرد ساده جهت جلوگیری از جمع شدن و ترک خوردگی بتن ها استفاده می شود. میگلردهای ساده قابلیت استفاده در صنعت راه سازی و فرودگاه را دارند. این تجهیزات را می توان در فاصله های مشخص درون بتن قرار داد. نقش میلگرد ساده در بتن، جلوگیری از ترک خوردگی است.

البته باید اشاره داشت که این نوع از میلگردها قابلیت خمش و برش ساده ای دارند. به همین دلیل نمی توان از آن ها در سازه های سنگین مانند پل ها استفاده کرد. دلیل آن هم نبود یک اتصال محکم بین بتن و میلگرد است. در چنین حالتی، فشار وارد شده می تواند منجر به جدا شدن میلگرد از بتن شود.

  • میلگردهای آجدار

نوع دیگری از میلگردهای موجود در صنعت، میلگردهای آجدار هستند. ایی تجهیزات دارای سطحی دایره ای بوده اما روی آن ها آج قرار گرفته است. این آج ها می توانند باعث شوند تا میلگرد با قدرت بیشتری به بتن بچسبد. در نتیجه این تجهیزات درون بتن قفل خواهند شد. نقش میلگردهای آجدار در بتن، افزایش استحکام و قدرت بتن است. از این رو می توان از آن ها در سازه هایی که بیشتر در معرض زلزله هستند، استفاده کرد. طبیعی است که قیمت میلکرد آجدار متفاوت از قیمت میلگرد ساده خواهد بود.

خود میلگردهای آجدار نیز به دو دسته میلگردهای اجدار TMT یا ترمومکانیکی و میلگردهای HSD یا مقاومت بالا تقسیم می شوند. میلگردهای TMT باعث افزایش بیشتر مقاومت بتن در برابر نیروهای مختلف خواهند شد. از سوی دیگر، میلگرد HSD خاصیت جوش پذیری بیشتری دارد. از این رو می توان از آن برای ساخت سازه های سنگین استفاده کرد.

 

انواع میلگرد

 

اساس دسته بندی میلگرد چیست؟

میلگرد بسته به فاکتورهای مختلفی می تواند در دسته بندی های گوناگونی قرار بگیرد. از جمله این فاکتورها، جنس میلگرد است. میلگردها بسته به جنسی که دارند در یکی از دسته بندی های زیر قرار خواهند گرفت:

  • میلگردهای اروپایی

در این میلگردها از منگنز استفاده شده است. این نوع از میلگردها، مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.

  • میلگردهای فولاد پرکربن

میلگرد فولاد پرکربن یا میلگرد سیاه نیز در صنعت به وفور استفاده می شود. اما این نوع از میلگردها به سرعت در برابر روطبت و آب، فرسوده می شوند.

  • میلگردهای گالوانیزه

برخی از میلگردها دارای پوشش های محافظی هستند که به آن میلگردهای گالوانیزه می گویند. مقاومت آن ها به شدت بیشتر از سایر میلگردها است.

  • میلگردهای فولادی ضدزنگ

قیمت میلگرد فولادی ضدزنگ از دیگر میلگردها بیشتر است. اما از سوی دیگر، خواص و ویژگی های منحصر به فردتری نیز دارد. مقاومت آن ها در برابر خوردگی، فرسودگی و فشار، بسیار بیشتر از سایر میلگردها است.

البته میلگردها را می توان بر اساس سایز آن ها نیز در دسته بندی های مختلفی قرار داد. سایز میلگرد به صورت مستقیم بر ضخامت، وزن، قطر و قیمت میلگرد تاثیرگذار است. از مهمترین سایزهای میلگرد موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز 8
  • سایز 10
  • سایز 12
  • سایز 14
  • سایز 16
  • سایز 18
  • سایز 20
  • سایز 22
  • سایز 25
  • سایز 28
  • سایز 30

 

 

اساس دسته بندی دیگری که در میلگردها وجود دارد، تولید کننده آن ها است. کارخانه ها و برندهای مختلفی وظیفه ساخت میلگرد را در ایران و جهان دارند. به صورت مستقیم خواص و ویژگی های موجود در میلگردها، با سازندگان آن ها رابطه خواهد داشت. البته که استاندارد به کار رفته در میلگرد نیز می تواند باعث ایجاد دسته بندی جدیدی در این تجهیزات شود. از مهمترین استاندارهای ساخت میلگرد می توان به استاندارد A1، A2، A3 و A4 اشاره کرد. برای تهیه و یا دریافت مشاوره در خصوص قیمت میلگرد، می توانید با تجارت گرام در ارتیاط باشید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yThHHH8M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه