یکشنبه, ۱۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 4 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

۱۰ روش کسب درآمد عالی برای دانشجویان

کسب وکارهای دانشجویی را می توان به فعالیت های حضوری و فریلنسری تقسیم کرد. اما کدام شغل برای کسب درآمد دانشجویان بهتر است؟ برای پاسخ این سوال باید انواع مشاغلی که می توان در دوران دانشجویی در آن ها فعالیت کرد را بشناسید. سپس با بررسی آن ها، به خوبی متوجه می شوید که کدام شغل مناسب شماست. از این رو به معرفی مختصری از ۱۰ شغلی که در لیست بهترین کسب وکارها با درامد عالی در دوران دانشجویی قرار گرفته اند، پرداخته ایم.

 

  1. کسب درآمد از کار دانشجویی مرتبط با رشته دانشجویان
  2. تولید محتوا متنی و ویدیوئی
  3. ادمین اینستاگرام
  4. طراحی گرافیک
  5. راه اندازی سایت و فروش آنلاین
  6. باریستا
  7. بازاریابی و فروش
  8. ترجمه متون
  9. بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • انجام پروژه های دانشجویی و استاد حل تمرین

کسب درآمد از کار دانشجویی مرتبط با رشته دانشجویان

یکی از دغدغه های اساسی که جوان ها در جامعه امروزی با آن مواجه هستند، مسئله کار و آینده شغلی است. برخی از دانشجویان، علاقه مند هستند که تنها در مشاغلی فعالیت کنند که مستقیماً با رشته تحصیلی آن ها مرتبط است. از این رو تصور می کنند تنها زمانی می توانند در حرفه مورد نظر خود شروع به فعالیت کنند که دانشگاه را تمام کرده و مدرک تحصیلی خود را گرفته باشند. در حالی که چنانچه مهارت های کافی در این زمینه را کسب نکرده باشند، باید برای مدتی پس از تحصیل به عنوان کارآموز فعالیت کنند.

مجموعه نمایشگاه مجازی باما، طرحی نو با عنوان طرح کاد پلاس را ارائه نموده است. طرح کاد پلاس شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان می توانند طی دوره تحصیل در دانشگاه، در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود فعالیت کنند. گذراندن این دوره به دانشجویان کمک کرده تا تجربه و مهارت کافی را در زمینه رشته تحصیلی خود کسب کنند. با حضور در طرح کاد پلاس این مجموعه شرایطی فراهم می شود که با حضور در محیط کار واقعی، قبل از فارغ التحصیلی رزومه اختصاصی مرتبط با رشته تحصیلی خود را تهیه کنند. طرح کاد پلاس شامل 3 بخش کار دانشجویی در محیط واقعی مرتبط با رشته تحصیلی، تشکیل پرونده خلاقیت و حضور در دوره های آموزشی آنلاین HSE در حوزه مهارت های نرم و کارآفرینی نمایشگاه مجازی باما است.

تولید محتوا متنی

تولید محتوا متنی یکی از شغل هایی است که این روزها بر سر زبان ها افتاده است. اگر علاقه زیادی به جستجو در گوگل، کتاب خواندن و جمع آوری اطلاعات دارید و می توانید کمی خلاقیت به نوشته های خود اضافه کنید، تولید محتوا متنی یکی از کسب وکارهایی است که با لپ تاپ و در منزل می توانید از آن درامد کسب کنید.

کسب درآمد

ادمین اینستاگرام

شغل ادمینی اینستاگرام یکی از شاخه ها حوزه دیجیتال مارکتینگ است. شاید در نگاه اول شغلی ساده و پر سود به نظر برسد. اما برای کسب درامد بالا در این حوزه کاری باید رزومه با کیفیتی را به کارفرما ارائه دهید. توصیه می شود ماه های اول فعالیت در این حوزه را به قصد کسب تجربه و بالا بردن مهارت های خود بگذرانید. خلاقیت، علاقه مند به یادگیری، عکاسی با گوشی یا دوربین حرفه ای، مهارت فروش و ارتباطات بخشی از مهارت هایی است برای قرار گرفتن در این جایگاه شغلی اهمیت دارد.

ادمین سایت

برای کسب درامد دانشجویان در این حوزه باید تا حدود زیادی به برنامه نویسی علاقه مند باشند. قرار گرفتن در این جایگاه شغلی معمولا حضوری بوده و کمتر پیش می آید که بتوانید به صورت فریلنسری از آن کسب درامد کنید. بارگذاری محصولات در سایت، پشتیانی سفارش مشتریان، تهیه لیست سفارش هایی که در سایت ثبت شده اند و ارسال آن ها برای حسابداری بخشی از وظایف ادمین سایت است.

طراحی گرافیک

برای یادگیری طراحی گرافیک می توانید در شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند مدتی به عنوان کارآموز فعالیت کنید. پس از آن که به طور کامل، کار با نرم افزارهای گرافیک را یاد گرفتید آن را به صورت فریلنسری در منزل با سیستم کامپیوتر انجام دهید. همچنین می توانید پاره وقت در شرکت های طراحی گرافیک استخدام شوید.

راه اندازی سایت و فروش آنلاین

هرچه جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند، رد پای کسب وکارهای دیجیتال پیش از پیش به چشم می خورد. راه اندازی سایت وردپرسی برای کسب درامد دانشجویان کار ساده ای است. از این رو اگر تا حدودی با زبان های برنامه نویسی نیز آشنا باشید می توانید موفق تر از کسانی که هیچ مهارتی در این زمینه ندارد، در این حوزه عمل کنید. در صورتی که می توانید شرایطی را فراهم کنید که خودتان محصولی را در وبسایت به فروش برسانید قطعا درامد بیشتری را خواهید داشت.

کسب درآمد

باریستا

یکی از شغل های پرطرفدار و پردرامد این روز ها باریستا بودن در کافی شاپ های مدرن است. برای یادگیری این مهارت می توانید برای مدتی در کافی شاپ محله خود به عنوان شاگرد خدمت کنید. اگر به آن علاقه مند شدید و تصمیم گرفتید برای مدت زیادی در این حرفه مشغول بمانید توصیه می شود برای یادگیری حرفه ای شغل باریستایی در یکی از کلاس های آموزشی این حوزه ثبت نام کرده و مدرک بگیرید.

بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش را می توان به عنوان یکی از مشاغلی معرفی کرد که هیچوقت اشباع نمی شود. به طوری که هر چه تعداد کسب وکارها در جامعه بیشتر می شود، بازار کار بیشتری برای کسانی که در بازاریابی و فروش مهارت دارند ایجاد می شود. کسب درامد دانشجویان در این حوزه می تواند به صورت پاره وقت باشد. بازاریاب حضوری برای فروش خانه و ویلا در دفاتر املاک یا بازاریاب تلفنی در شرکت ها یا برای فروش خدمات بیمه، گزینه هایی هستند که می توانید در آن ها استخدام شوید. فن بیان، ارتباط سازی و توانایی مذاکره مهارت هایی هستند که باید در ان ها خبره باشید.

ترجمه متون

یکی از شغل هایی که از سال ها قبل دانشجویان از آن برای درامدزایی استفاده می کردند، ترجمه متون انگلیسی بود. در حالی که افراد زیادی هستند که از دانش زبان انگلیسی برخوردارند، باز هم افرادی هستند که پروژه های دانشجویی یا تحقیقات زبان اصلی خود را به مترجمان می سپارند. تنها مترجمی زبان انگلیسی مورد کاربرد نیست بلکه اگر در زبان آلمانی، فرانسه و... کمی مهارت دارید؛ با بالا بردن سطح زبان خود می توانید از این راه کسب درآمد کنید.

بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO)

کارشناس سئو یکی از از شغل هایی است که به صورت فریلنسری و حضوری برای کسب درامد دانشجویان مناسب است. در این حرفه شما باید مهارت بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو و رتبه یک گوگل شدن صفحات وبسایت بیاموزید. در صورتی که در مدت دانشجویی بتوانید در این شغل رزومه خوبی را کسب کنید، در آینده نیز می توانید آن را به عنوان شغل اصلی خود ادامه دهید.

انجام پروژه های دانشجویی و استاد حل تمرین

اگر شاگرد اول کلاس هستید، این کسب وکار به شما بیش از دیگر مشاغل می تواند کمک کند. زیرا مستقیم با دانش شما و مهارت هایی که در کلاس های دانشگاه آموختید مرتبط است.

 

 

کلام آخر

پیش تر ۱۰ راه کار برای کسب درامد دانشجویان معرفی کردیم و به مهارت هایی که لازم است برای انجام هریک داشته باشید، پرداخته شد. اما مسئله مهمی که در این میان وجود دارد، این است که بتوان شرایطی را مهیا کرد که هر دانشجو در کسب وکاری مشغول به فعالیت شود که با رشته تحصیلی آن مطابقت دارد. از این رو توصیه می شود در کنار کسب درامد، زمانی را برای کسب تجربه و مهارت در رشته تحصیلی خود در نظر بگیرید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nkZB7HK3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه