پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل پس از اینکه اعلام کرد درآمد جهانی‌اش سال گذشته با افزایش 13‌درصدی به 75‌میلیارد دلار رسید، در جایگاه ارزشمندترین شرکت جهان قرار گرفت. گوگل حالا رکورد درآمد 1/9‌میلیارد دلاری را از مشتریان خود در بریتانیا تنها در سه ماهه آخر سال 2015 ثبت کرده است. این رقم از مدت مشابه سال گذشته و در همین بریتانیا 16‌درصد بیشتر است. تمام این درآمد ناشی از ساختار مالیاتی بحث‌برانگیز در ایرلند است، اما اگر اثرات تضعیف ارزش پوند دربرابر دلار را هم درنظر بگیریم، این سود به 20‌درصد هم می‌رسد. علاوه‌ بر فروش 3/7‌میلیارد پوندی بریتانیا که در اوایل امسال کامل شد، درآمد سه ماهه پایانی سال 2015 گوگل از تبلیغاتچی‌های بریتانیایی را به 5‌میلیارد دلار رساند.

در ساعات معاملاتی پس از پایان ساعت کاری، قیمت سهام آلفابت، شرکت مادر گوگل، بلافاصله 9‌درصد افزایش یافت و کل ارزش سهام آلفابت را به 586‌میلیارد دلار رساند. این یعنی گوگل توانست جایگاه رقیب خود از کالیفرنیا، یعنی اپل را که ارزش سهامش 535‌میلیارد دلار است، از آن خود کند. به سخن دیگر حالا آلفابت ارزشمندترین شرکت جهان است. روث پورات، مدیرمالی گوگل، وقتی درباره موقعیت مالیاتی گوگل توضیح داد، هیچ اشاره‌ای به مناقشات درباره پرداخت مالیات 10 ساله گوگل به مبلغ 130‌میلیون پوند که منجر به خشم جهانی شد، نکرد.

به جای آن، ‌خانم پورات این نکته را یادآور شد که حل‌وفصل مناقشه مالیاتی این شرکت با مقامات آمریکایی که کسی انتظارش را نداشت، در طول سه ماه گذشته به‌شدت در کاهش نرخ مالیات برای این تشکیلات اقتصادی مفید به فایده بوده است. پورات اینطور نتیجه گرفت که نرخ موثر مالیاتی که در سال 2014 برابر 3/19‌درصد بود در سال 2015 کاهش یافت و به 17‌درصد رسید. حالا این نرخ را با نرخ مالیاتی 35‌درصد در آمریکا، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گوگل و میزان 20‌درصد در بریتانیا، به‌عنوان دومین بازار بزرگ گوگل مقایسه کنید.

کلید نرخ پایین مالیاتی گوگل آرایش بحث‌برانگیز و پیچیده‌ای است که این شرکت برای انتقال درآمد خارج از آمریکای خود از بریتانیا و سایر نقاط دنیا به جزایر برمودا می‌کند. بیشتر درآمد گوگل از بریتانیا از ایرلند سردرمی‌آورد، اما پیش از آن به یک شرکت دیگر گوگل در هلند می‌رود و بعد وارد ایرلند و پس از آن نیز به برمودا می‌رود. طی کردن این روند از سوی گوگل به معنای بردن پول‌ها به خارج از قلمرو بریتانیا و در نتیجه استفاده از پناهگاه مالیاتی است.

جرج اسبورن، وزیر دارایی انگلیس، پیش از این قول داده بود که روند در پیش‌گرفته شده از سوی شرکت‌های چندملیتی یعنی فروش و کسب درآمد در بریتانیا و خارج کردن پول از این کشور را متوقف کند اما گوگل همین ماه اعلام کرد قراردادی با نهاد مالیاتی بریتانیا بسته که اجازه ادامه این روند را به غول تکنولوژی می‌دهد. گوگل پیش از این نیز با دفاع از استراتژی مالیاتی خود در بریتانیا اعلام کرده بود مالیاتی که پرداخت می‌کند کاملا با قوانین نهاد‌ مالیاتی بریتانیا مطابقت دارد و تخلفی دراین‌باره صورت نگرفته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7Jb9Q4Rz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه