دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر و رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال 95، همه سنگ آهن تولیدی كشور در داخل مصرف شده و دیگر خام‌فروشی سنگ آهن نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو دكتر مهدی كرباسیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر، طرح جامع فولاد تقریبا نهایی شده و براساس آن و با‌توجه به میزان تولید فولاد، طرح‌های فرآوری سنگ‌آهن تعریف و اجرایی شده و درنتیجه، كل سنگ آهن تولید شده واحدهای داخلی، به مصرف كارخانه‌های گندله و كنسانتره خواهد رسید.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به اینكه دولت كار اكتشافی وسیعی را در سراسر كشور آغاز كرده است، گفت: با توجه به ریسك بالای عملیاتی اكتشافی، بخش خصوصی در مراحل اولیه اكتشافی استقبال چندانی نمی‌كند و از این رو، ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی تا مرحله حفاری اولیه معادن پیش رفته و با دستیابی به احتمال 50 درصدی وجود ذخایر مناسب مواد معدنی، بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و مشاركت دعوت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است كه با اكتشافات اولیه‌ای كه دولت انجام می‌دهد، در آینده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این مرحله از اكتشاف نیز ورود پیدا خواهند كرد.

به گفته كرباسیان، با اكتشافات آتی و كشف ذخایر جدید، طرح‌های جدید صنایع معدنی نیز وارد مرحله اجرا می‌شوند و بدون تردید، نتایج حاصل از آن (ارزش افزوده بالا، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال زایی)، اقتصاد كشور را دچار تحول اساسی خواهد كرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9CsnbiAz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه