پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
هشدار کارشناسان اقتصادی به کامرون

واکنش به بحران پناهجویان از نظر اخلاقی غیرقابل‌قبول است

8 سال پیش ( 1394/11/14 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

بیش از 120 چهره اقتصادی برجسته از جمله مقامات پیشین سازمان ملل و بانک جهانی در نامه‌ای سرگشاده گفتند که بریتانیا می‌تواند کار به‌مراتب بیشتری برای پناهجوها انجام دهد. بیش از 120 اقتصاددان برجسته که در میان آنها مقامات سابق دولتی، سازمان ملل و بانک جهانی هم دیده می‌شوند از واکنش دولت بریتانیا به بحران پناهجویان به‌شدت انتقاد کرده و آن را به‌شدت ناکافی، ازنظر اخلاقی غیرقابل‌قبول و ازنظر اقتصادی غلط خواندند. در این نامه سرگشاده که مخاطبش دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا است، اقتصاددانان می‌گویند بریتانیا به‌عنوان پنجمین قدرت اقتصادی جهان باید «کار به‌مراتب بیشتری» برای پناهجوها انجام دهد و خواستار اختصاص «سهم عادلانه و درست پناهجویان، چه آنها که در اتحادیه اروپا هستند و چه آنها که هنوز نیستند» شده‌اند.

آنها همچنین خواستار به‌وجودآمدن مسیرهای امن و قانونی به‌سمت کشورهای اتحادیه اروپا و در داخل این کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا شدند. در این نامه همچنین از مقامات خواسته شده از روشی عادلانه و دقیق جهت تشخیص واجدالشرایط بودن افراد برای برخورداری از حمایت بین‌المللی در هرکجای جهان استفاده کنند.

نویسندگان این نامه که نام‌های آشنایی چون مارک مالوچ_براون، معاون دبیرکل پیشین سازمان ملل و وزیر دولت و نیز پیتر سوثرلند، دبیرکل پیشین سازمان تجارت جهانی دیده می‌شود، نوشته‌اند: «هزینه سلامت این پناهجویان آنقدر زیاد است که از نطر اخلاقی برای بریتانیا غیرقابل‌قبول است که نقشی اساسی در پذیرش این پناهندگان نداشته باشد.»این نخستین بار است که گروهی با این تعداد دولت بریتانیا را بابت سیاست‌های مهاجرتی به باد انتقاد گرفته‌اند.

دولت دیوید کامرون پذیرفته که بیش از 20هزار پناهجوی سوری را که در کمپ‌هایی خارج از مرزهای این کشور جنگ‌زده زندگی می‌کنند در طول بیش از پنج سال بپذیرد. تاکنون بیش از 1000 نفر از این پناهجویان وارد بریتانیا شده‌اند. رقم 20 هزار نفری که بریتانیا پذیرفته وارد کشورش شوند، بسیار کمتر از 1/1‌میلیون پناهنده پذیرفته‌شده ازسوی آلمان و 160 هزار پناهنده پذیرفته‌شده از سوئد به نسبت جمعیت این دو کشور به شمار می‌آید. آلمان و سوئد بیشترین پناهندگان را پذیرفته‌اند.

اما این دو کشور و البته سایر کشورهای اروپایی اکنون به‌دنبال کاهش پذیرش پناهجوها هستند. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد گفت اگر اروپایی‌ها با هم همکاری کنند می‌توان برخورد با بحران پناهجویان را تبدیل به یک فرصت کرد که رشد اقتصادی را افزایش دهد. یک بحث دیگر اقتصاددانان نویسنده این نامه این است که مکان‌های اسکان درنظرگرفته‌شده برای پناهجویان سوری خارج از اروپا «بسیارکم، بسیار سست و بسیار محدود است.»

آنها می‌گویند: «پناهجویان باید پذیرفته شوند، چون از نظر اخلاقی و قانونی تحت حمایت‌ها و حفاظت‌های بین‌المللی هستند، نه به‌خاطر منفعت‌های اقتصادی که می‌توانند داشته باشند. بااین‌وجود، ذکر این نکته بسیار مهم است که مشارکت اقتصادی پناهجویان و نسل‌های بعدشان در اقتصاد بریتانیا بسیار زیاد خواهد بود.»

تحلیلی که صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته منتشر کرد، نشان می‌دهد که رفتن پناهجویان به اروپا می‌تواند به بهبود بلندمدت اقتصادی اتحادیه اروپا بینجامد، البته به این شرط که آنها به‌خوبی با بازارهای اروپایی هماهنگ و یکپارچه شوند. برآوردها نشان می‌دهد، جنگ در سوریه از پنج سال پیش تاکنون بین 250 تا 300 هزار نفر را کشته و 10 میلیون نفر را آواره کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SZqXLaNU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه