پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هالیوود، مدیون بچه‌های چینی

8 سال پیش ( 1394/11/18 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

انیمیشن پرطرفدار ‌«‌پاندای کونگ‌فوکار3‌»‌ ‌که جک بلک صداپیشه شخصیت اصلی آن یعنی ‌«‌پو‌»‌ ‌است و ستارگان دیگری چون جکی چان، داستین هافمن و آنجلینا جولی نیز در آن صداپیشگی می‌کنند، روز جمعه رکورد زد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این رکوردشکنی در گیشه‌ها همچنان ادامه داشته باشد. این انیمیشن داستان یک خرس پاندای غریبه را در چین روایت می‌کند که آرزو دارد یک استاد کونگ‌فو شود.پس از کش و قوس‌هایی پو به جنگجوی اژدها تبدیل می‌شود اما استاد شیفو سعی می‌کند پو را به‌خاطر تنبلی از جنگجوی اژدها بودن منصرف کند و در این راه از پنج آتشین کمک می‌گیرد. اما بعدا پشیمان می‌شوند و داستان ادامه می‌یابد.

انتظارات از این انیمیشن به یک دلیل قانع‌کننده بسیار بالا است. دو قسمت پیشین این انیمیشن درآمدی نزدیک به 1/3 میلیارد دلار از سراسر جهان برای شرکت سازنده آن یعنی دریم‌وورکز به‌همراه داشته است.اگرچه حدود پنج سال از ‌«‌پاندای کونگ‌فوکار 2‌»‌ ‌می‌گذرد، یک نمایش تلویزیونی به‌نام ‌«‌پاندای کونگ‌فوکار: افسانه‌های جذاب‌»‌ ‌ساخته شد تا پو، آقای شیفو و گروه پنج آتشین به فراموشی سپرده نشوند.

البته این فیلم تنها در آمریکا به نمایش درنیامد و چینی‌ها نیز همزمان با آمریکایی‌ها توانستند فیلم را ببینند و این برگ برنده شرکت سازنده این فیلم یعنی دریم‌ وورکز بود. این استودیوی انیمیشن‌سازی، پاندای کونگ‌فوکار3 را با همکاری یک شرکت دیگر به‌نام ‌«‌اورینتال دریم وورکز‌»‌ ‌که یک انیمیشن ساز چینی-آمریکایی است ساخته است.

اورینتال دریم وورکز، حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک از سوی سه شرکت بزرگ چینی فعال در صنعت سرگرمی است که در سال 2012 سرمایه‌هایشان را روی هم گذاشته و این شرکت را تأسیس کردند.شرکت ‌«‌کپتال مدیا چاینا»، ‌«‌گروه شانگهای مدیا‌»‌ ‌و ‌«‌شرکت سرمایه‌گذاری آلیانس شانگهای‌»‌ ‌که هر کدام از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی هستند، با همکاری یکدیگر ‌«‌اورینتال دریم وورکز‌»‌ ‌را شکل دادند. شرکت انیمیشن‌سازی دریم وورکز، مثل سایر استودیوهای هالیوود، مدیون علاقه‌مندان به سینما در چین است،چراکه به‌نظرمی‌رسد چشم‌ بادامی‌ها تقاضای زیادی برای دیدن فیلم‌های پرفروش آمریکا دارند.

تازه‌ترین نسخه جنگ ستارگان و نیز فیلم‌هایی چون ‌«‌سریع وخشن»، ‌«‌انتقام‌جویان‌»‌ ‌و ‌«‌ترانسفورمرز‌»‌ ‌از جمله فیلم‌هایی هستند که در گیشه‌های چین رکورد شکستند. اما ‌«‌پاندای کونگ‌فوکار3‌»‌ ‌کمی بیشتر از سایر فیلم‌ها خوشایند چینی‌ها بود چون درباره پاندایی است که در چین است و کونگ‌فو، ورزش باستانی چینی‌ها را کار می‌کند.

جامعه هدف این فیلم هم بچه‌ها هستند و بچه‌ها بازاری در چین به‌شمار می‌آیند که باسرعت خیره‌کننده‌ای رشد می‌کنند. یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های چینی که سال 2015 رکورد زد، انیمیشنی به نام ‌«‌میمون پادشاه: قهرمان برمی‌گردد‌»‌ ‌بود. نکته جالب اینکه این انیمیشن نخستین تجربه کارگردان آن، تیان ژیااوپنگ، به‌حساب می‌آمد.

بنابراین کابوس شرکت انیمیشن‌سازی دریم وورکز پس از دو سال سخت احتمالا بیشتر می‌شد، چون این استودیو پس از یک سری تجربه‌های بد در گیشه باید ضررهایش را می‌شمرد. ارزش سهام این شرکت در سال 2014 سقوط کرد و همه چیز آنقدر بد پیش رفت که گزارش‌هایی از فروش دریم وورکز منتشر شد.ظاهرا مقامات این شرکت قصد کرده بودند برای نجات از این وضعیت، آن را به شرکت اسباب‌بازی‌سازی هاسبرو و شرکت ژاپنی سافت بانک بفروشند که البته هیچ‌یک از این معامله‌ها محقق نشد و دریم وورکز فروخته نشد.

پس از آن این شرکت انیمیشن‌سازی 500 کارمند خود را در ماه ژانویه سال گذشته تعدیل کرد و تعداد فیلم‌هایی را که سالانه باید می‌ساخت کم کرد. اما پس از آن با یک شگفتی بزرگ به نام ‌«‌خانه‌»‌ ‌برگشت و سال گذشته چشمش به جمال رکوردزنی روشن شد. ‌«‌خانه‌»‌ ‌تنها کار اکران شده این شرکت در سال 2015 بود. دریم وورکز همچنین از قراردادی که با شرکت نتفلیکس امضا کرد، سود خوبی برد. براساس این قرارداد، دریم وورکز باید نمایش‌هایی می‌ساخت که اساس آنها شخصیت‌های کارهای معروفی چون ‌«‌شرک‌»‌ ‌و ‌«‌چگونه اژدهای خود را آموزش دهید‌»‌ ‌بود.

نتفلیکس و دریم وورکز قرارداد خود را اوایل امسال گسترش دادند و کار مشترک‌شان از این پس نمایش‌های اورجینال دیگری را نیز دربرمی‌گیرد. دریم وورکز همچنین کار بازتولید برخی از فیلم‌های قدیمی مربوط به دهه 80 میلادی را هم انجام می‌دهد. رویاهای دریم وورکز به همین‌جا ختم نمی‌شود. این شرکت انیمیشن‌سازی امیدوار است اواخر سال میلادی جاری در اسباب‌بازی‌هایی سرمایه‌گذاری کند که روند یک دوره زمانی از گذشته را در طراحی و ساخت‌شان درپیش‌می‌گیرند.

فیلم بعدی دریم وورکز ‌«‌Trolls‌»‌ ‌نام دارد. داستان این فیلم البته درباره ترول‌های معروف شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه عروسک‌های رنگارنگی را نشان خواهد داد که موهای فرفری دارند. حرف‌های وال‌استریت هم شنیدنی است: سهام شرکت دریم وورکز نزدیک به 40درصد در سال گذشته افزایش ارزش داشته است. این شرکت با افزایش 40 درصدی که تجربه کرده عملکردی بهتر از شرکت‌های نام آشنایی چون دیزنی، فاکس، ویاکوم،  آقای تایم وارنر، کام‌کست و لایونز گیت داشته است.

قطعا شرکت دریم وورکز پس از شرکت دیزنی پیکسار در گیشه‌ها دوم است اما به نظر می‌رسد که این شرکت سختی‌ها را حالا دیگر پشت سر نهاده و باید از فروش قابل‌توجه ‌«‌پاندای کونگ‌فوکار3‌»‌ ‌هم در آمریکا و هم در چین لذت ببرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LmNe1wWu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه