یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
راه‌اندازی معاملات آتی کنجاله سویا در بورس کالا

نگرانی مرغداران و دامداران پایان می‌یابد

9 سال پیش ( 1393/7/26 )
 

مدیر کالایی کارگزاری بانک کشاورزی گفت: راه‌اندازی معاملات آتی کنجاله سویا و مدیریت ریسک قیمتی این محصول در بورس کالا نگرانی مرغداران و دامداران را رفع خواهد کرد.
محمود حسینی‌پور اظهار کرد: تمام بورس‌های کالایی دنیا معاملات آتی را از محصولات کشاورزی آغاز کردند و در کشور ما نیز نبود سازوکاری کارآمد برای مدیریت ریسک قیمتی محصولات کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی گفت: یکی از نگرانی‌های اصلی مرغداران و بخشی از دامداران، افزایش قیمت کنجاله سویا است. آنها مجبورند این محصول را به هر قیمتی که باشد برای ادامه فعالیت‌شان تهیه کنند که در برخی مقاطع شاهد نوسان شدید قیمتی این کالا و ایجاد مشکلات فراوان برای مرغداران بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در این میان راه‌اندازی معاملات آتی کنجاله سویا و مدیریت ریسک قیمتی این محصول در بورس کالا به راحتی مشکل فوق را برطرف می‌کند و مرغداران در حاشیه ‌امن قیمتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
حسینی‌پور تصریح کرد: اگر قیمت کنجاله سویا در هر کیلوگرم هزار تومان باشد، مرغداری که برای شش ماه آینده به حجم مشخصی از این محصول نیاز دارد نگران افزایش یکباره قیمت و رشد هزینه‌هایش است.
با راه‌اندازی معاملات آتی کنجاله سویا، این مرغدار به راحتی می‌تواند محصول مورد نیازش را برای چند ماه آینده تامین کند و به هیچ عنوان نگران نوسان شدید قیمت‌ها در بازار نباشد.
مدیرکالایی کارگزاری بانک کشاورزی گفت: در طرف مقابل تولیدکنندگان و واردکنندگان کنجاله سویا نیز از معاملات آتی سود می‌برند، زیرا آنها با فروش محصولاتشان در بازه‌های زمانی مشخص، از افت قیمت‌ها و زیان‌های هنگفت مصون می‌مانند. همچنین دیگر نگران فروش به موقع محصولاتشان و هزینه‌های انبارداری نخواهند بود، زیرا کالای‌شان را چند ماه زودتر در معاملات آتی به فروش رسانده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بخش بزرگی از نیاز کشور به کنجاله سویا از طریق واردات تامین می‌شود، اظهار کرد: واردکننده‌ای که یک کشتی کنجاله سویا را برای مثال به مقدار 50 هزار تن از برزیل روانه کشورمان کرده، حتی در صورت افت چندده تومانی قیمت در هر کیلوگرم نیز با زیان بزرگی روبه رو می‌شود که اگر این واردکننده قبل از واردات، محموله خود را برای تحویل دو ماه آینده در معاملات آتی و با قیمت معقول به فروش برساند، در زمان دو ماهی که کشتی به کشورمان می‌رسد، هیچ نگرانی نخواهد داشت.
حسینی‌پور در پایان با امیدواری به رونق معاملات کنجاله سویا در قراردادهای آتی بورس کالا گفت: این مکانیسم به نفع صنعت کشاورزی است و تشکل‌های مختلف همچون اتحادیه مرغداران گوشتی، اتحادیه مرکزی دامداران ایران و انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه و غیره می‌توانند نیاز اعضای خود به کنجاله سویا را از طریق معاملات آتی این محصول در بورس کالا تامین کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pAPgLvXu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه