پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برداشته شدن محدودیت سایت‌هایی که در گذشته فیلتر شده‌اند از وظایف وزارت ارتباطات نیست و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسئولیت تصمیم‌گیری در این‌باره را دارد. 

به گزارش «فرصت امروز»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر افزود: آنچه در گذشته فیلتر شده مربوط به تصمیم کارگروه تعیین مصادیق است و در برنامه ما نیست اما هم‌اکنون آنچه در حال بررسی است این است که شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد و مورد استفاده مردم رصد شده و محتوای سالم این شبکه‌ها در دسترس باقی بماند.  وی درباره نحوه اجرای فیلترینگ هوشمند گفت: اجرای فیلترینگ هوشمند با موفقیت در یکی از شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است و تا به حال هیچگونه گزارشی درباره اینکه عکسی به اشتباه فیلتر شده باشد منتشر نشده است. 

واعظی درباره افزایش قیمت بسته‌ای اینترنت ایرانسل اظهار کرد: تعرفه آزاد اینترنت همراه به میزان نیم ریال کاهش پیدا کرده، یعنی به یک‌دهم قیمت قبل رسیده است و هیچ اپراتوری حق افزایش قیمت مصوب را ندارد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اپراتوری که قیمت بسته‌های اینترنتی خود را افزایش داده گرچه کار غیر‌قانونی انجام نداده اما در حال تجدیدنظر است تا این تعرفه‌ها را که با مخالفت کاربران روبه‌رو بوده، اصلاح کند البته این به نفع خودشان است و با اینکه شاید در کوتاه‌مدت درآمد اپراتور پایین بیاید اما در میان‌مدت با ارائه تعرفه‌های بسته‌ای درآمد اپراتور افزایش خواهد یافت. 

وی ادامه داد: با کاهش قیمت اینترنت آزاد استفاده از آن افزایش یافته است که ما به کاربران پیشنهاد می‌کنیم تا از بسته‌های اینترنت همراه که توسط اپراتور‌ها ارائه می‌شوند استفاده کنند تا در هزینه صرفه‌جویی شود. وزیر ارتباطات که در مراسم پایان همکدسازی تلفن‌های ثابت سخن می‌گفت افزود: پروژه همکدسازی باعث شده مردمی که در استان‌ها هستند بتوانند با هر نقطه‌ای از ایران تماس می‌گیرند تعرفه یکسانی پرداخت کنند که تعرفه آن 33 تومان در دقیقه برای استان‌های خارجی و در داخل استان نیز دقیقه‌ای سه تومان تعریف شده که این باعث شده تا هزینه کسانی که با راه‌های دور در تماس هستند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

وی افزود: باتوجه به اینکه مخابرات سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در این طرح کرده و برنامه‌های زیادی برای آینده دارد قرار برآن شد تا شش ماه همکدی انجام و بعد از آن بازنگری در چگونگی میزان درآمدزایی مخابرات انجام شود. وزیر ارتباطات ادامه داد: بازنگری این طرح طوری خواهد بود تا بیشتر درآمدزایی از مناطق شهرنشین باشد تا فشاری به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر نیاید. 

واعظی در مورد چگونگی احراز هویت کاربران در فضای مجازی نیز گفت: احراز هویت در فضای مجازی برای استفاده کاربران از سرویس‌های دستگاه‌های دولتی که به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند صورت می‌گیرد. وی افزود: طرح احراز هویت از کاربران با هدف ارائه خدمات در شبکه ملی اطلاعات صورت خواهد گرفت. 

وزیر ارتباطات درباره میزان تشعشعات که در برخی مناطق بیش از حد استاندارد است نیز گفت: امواج رادیویی در همه جای جهان وجود دارد و اگر در حد استاندارد باشد ضرری انسان را تهدید نمی‌کند و مردم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند. اما در برخی از مناطق این میزان از حد استاندارد فراتر رفته است که با نهایی شدن گزارشی که به دستور رییس‌جمهور در حال پیگیری است اجازه نخواهیم داد دستگاه‌هایی که این تشعشعات را تولید می‌کنند به کار خود ادامه دهند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F6Hc210l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه