شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در شرایطی که این استان با بحران کمبود آب مواجه است، حدود 10‌درصد آب‌های سطحی این استان مهار می‌شود.
به گزارش ایرنا، اسماعیل یونسی در نخستین جشنواره کارآفرینی شرق مازندران در دانشگاه علمی و کاربردی بهشهر، افزود: مهار نشدن آب‌های سطحی، یکی از مشکلات زیرساختی مازندران در راه رسیدن به توسعه است.
وی تاکید کرد: برنامه‌هایی که در بخش مهار آب‌های سطحی اجرا شده، هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، در حالی که می‌توان از این آب‌ها در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی استفاده کرد.
معاون سیاسی استاندار مازندران افزود: چندین سد در استان در دست احداث است که امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها، این مشکل مازندران حل شود.
یونسی به استفاده از شیوه‌های سنتی در استفاده از منابع آبی انتقاد کرد و گفت: برای نمونه باغداران استان به برداشت هفت تن محصول در هکتار رضایت می‌دهند، در حالی که در برخی باغات استان و با استفاده از علم روز کشاورزی، میزان برداشت محصول به 127 تن در هکتار رسیده است.
معاون استاندار مازندران گفت: تاکنون شالیکاران مازندرانی به فکر پرورش ماهی و اردک در شالیزارهای خود نیفتاده‌اند که توجه به این شیوه جدید می‌تواند منبع درآمدی بزرگی برای آنان باشد.
یونسی بیان کرد: باید با تشکیل کارگروه‌های جداگانه در شهرها و روستاهای استان، این ظرفیت‌های عظیم شناسایی و با بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه‌های استان از این توانمندی‌ها به‌درستی استفاده کرد.  دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مازندران نیازمند راه‌اندازی صنایع بزرگ است، اما عده‌ای به بهانه جلوگیری از تخریب محیطی زیست، مانع راه‌اندازی این صنایع و خارج شدن استان از بحران بیکاری می‌شوند.  احمدعلی مقیمی افزود: در اجرای تمام طرح‌های صنعتی، توجه ویژه به حفظ محیط‌زیست منطقه، اخذ مجوزهای زیست‌محیطی و رعایت کامل استانداردها مورد تاکید است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GRFvwOM1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه