جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از فعالیت تمامی موسسات غیر‌مجاز وجود ندارد و هیچ‌کسی نمی‌داند که با سپرده‌های مردم در حال چه کاری هستند، گفت: تصور ما دریافت مجوز پنج موسسه تا پایان سال بود که تاکنون ساماندهی موسسه آرمان و نور محرز شده است.

حمید تهرانفر، در گفت‌وگو با ایسنا، اقدامات بانک مرکزی، برای ساماندهی موسسات مالی غیر‌مجاز مثبت ارزیابی و اظهار کرد: به طور جدی به دنبال ساماندهی این موسسات هستیم و تقاضا هم برای نظم‌بخشی آنها وجود دارد. از سویی دیگر با توجه به اینکه مقررات، ضوابط و هماهنگی با خارج از بانک مرکزی ازجمله نیروی انتظامی، وزارت تعاون، دادستانی و استانداری‌ها انجام و تفاهم‌نامه‌ای هم آماده شده، می‌توانیم بسیار قدرتمند در این عرصه حرکت کنیم.

تهرانفر با بیان اینکه برآورد اولیه من این است که حدود چهار تا پنج هزار صندوق قرض‌الحسنه داریم و تعدادی حدود 1700 تا 1800 تعاونی اعتبار سالم یعنی تعاونی‌هایی نظیراعتبار کارمندی، کارگری و صنعتی که بیرون از محیط کار خودشان دیده نمی‌شوند، گفت: بر این اساس با احتساب حدود 50 تا 60 تعاونی اعتبار آزاد که مورد پذیرش نبوده و باید مراحل انحلال، تبدیل یا ادغام را طی کنند، حدود هفت‌هزار موسسه مالی اعتباری در کشور وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی موسسات برای قرار گرفتن در حوزه نظارت بانک مرکزی علاقه‌مندی نشان داده و ورود کرده‌اند، افزود: اقدامات لازم را انجام داده و به همراه موسسه آرمان پذیره نویسی خود را به اتمام رسانده اند؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک شروع به کار می‌کنند. به گفته تهرانفر یکی دو مورد موسسه مالی و اعتباری دیگر هم وجود دارد که به دقت در حال انجام امور خود در بانک مرکزی در اخذ مجوز هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EyPrpe6k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه