پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی‌ها نشان داد

فعالیت کند اقتصادی حوزه یورو در ژانویه امسال

8 سال پیش ( 1394/11/6 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

براساس یک بررسی تازه، فعالیت تجاری بخش خصوصی در حوزه یورو در ژانویه امسال به دلایلی چون بی‌ثباتی در بازارهای مالی و عدم اطمینان به چشم‌اندازهای جهانی در ماه ژانویه امسال به‌شدت کند شده است. براساس گزارش شرکت نظارت بر داده مارکیت، شاخص مدیران خرید (PMI) از رقم 3/54 در ماه دسامبر به 5/53 در ژانویه رسید که در 11 ماه گذشته یک رکورد در کاهش به‌شمار می‌آید. این آمار البته هنوز هم از شاخص چرخه رونق و کسادی شدید که رقم 50 را نشان می‌داد بهتر است و حکایت از این دارد که اقتصاد 19 کشور حوزه یورو با وجود این مشکلات همچنان به‌طورکلی در حال گسترش و رشد است.

شاخص مدیران خرید، مقیاسی بر فعالیت اقتصادی است که به طور کلی درصد مدیران خرید در یک بخش خاص اقتصادی را نشان می‌دهد. افزایش این شاخص در یک ماه حاکی از پیشرفت و طبعا کاهش آن نشان‌دهنده پسرفت آن اقتصاد است. PMI بیش از 50درصد نشان از در حال توسعه بودن اقتصاد و زیر 50درصد اقتصاد در شرف انقباض را نشان می‌دهد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددادن ارشد شرکت مارکیت در این‌باره چنین می‌گوید: «فعالیت‌های تجاری نه‌چندان داغ در ابتدای سال تازه میلادی ناامید‌کننده است اما شگفت‌آور نیست، چراکه عدم اطمینان ناشی از بی‌ثباتی در بازارهای مالی پدیده غالب امسال تاکنون بوده است.»البته از نظر آقای ویلیامسون برای فعالان بازار حوزه یورو نباید نگرانی زیادی دراین‌باره وجود داشته باشد چون همین گزارش رشد کلی سه ماهه 3/0 تا 4/0 درصد را نشان می‌دهد.

طبق تازه‌ترین داده‌های رسمی موجود، فعالیت‌های اقتصادی حوزه یورو در سه ماهه منتهی به سپتامبر (سه ماهه سوم سال میلادی گذشته) 3/0 درصد بود و در سه ماهه دوم نیز رقم 4/0 را نشان داد. به گفته آقای ویلیامسون اعتماد به انجام کسب‌و‌کار رو‌ به‌ بهبود به نظر می‌رسد و چشم‌انداز اشتغال نیز روشن‌تر از پیش است. طبق گزارش شرکت مارکیت، برای بخش خدمات که در کشورهای توسعه‌یافته دوسوم تمامی فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد، شاخص مدیران خرید از 2/54 در ماه دسامبر به 6/53 در ماه ژانویه رسیده است.

همچنین شاخص مدیران خرید در بخش تولید در همین مدت از 2/53 به 3/52 کاهش یافته است. کاهش شدیدی که اقتصاد چین به‌عنوان دومین قدرت بزرگ اقتصاد دنیا تجربه کرد، ترس را به جان بازارها انداخت و سایه سنگین تردید را برای چشم‌انداز پیش‌رو ترسیم کرد. آقای ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هم در اظهارنظری دراین‌باره ضمن اشاره به افزایش احتمال «خطر حرکت نزولی» در اقتصاد اروپا گفت که آماده است هرچه در توان دارد بگذارد تا اقتصاد حوزه یورو همچنان قدرتمند باقی بماند.

منبع : منبع: wsj.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n8YjpXv5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه