جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مسکن در بریتانیا عموما با توجه به دوره تصدی ساکنان آن طبقه‌بندی می‌شود. استفاده‌کنندگان اصلی مسکن در این کشور عبارتند از‌: خانه‌هایی که در اشغال مالکان آن است، موجرانی که به‌صورت رسمی ثبت شده اند، خانه‌هایی که از طریق مقامات محلی به متقاضیان واگذار می‌شود و در نهایت خانه‌هایی که از بخش خصوصی اجاره می‌شود.
از ابتدای قرن بیست و یکم تغییرات وسیعی در بخش مسکن و در زمینه استفاده خانه‌ها اتفاق افتاده است. خانه‌هایی که توسط مالکان آنها استفاده می‌شود از ده درصد به شصت و هفت درصد افزایش یافته است. اجاره مسکن از بخش خصوصی از نود درصد به ده درصد کاهش یافته است. بخش بزرگ مسکن اجتماعی که بیشتر از طریق شورای شهرها و محله‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد قبل از کاهش تقاضا برای آن به کمتر از یک‌چهارم به حدود یک‌سوم بازار افزایش پیدا کرد. هم‌اکنون افرادی که از سطح درآمد کمتری برخوردارند بیشتر مایل به استفاده از طرح مسکن اجتماعی هستند. لازم به ذکر است که درآمد متوسط افرادی که از مسکن اجتماعی شورا یا شهرداری‌ها استفاده می‌کنند حدود یک چهارم درآمد اشخاصی است که با استفاده از وام بانکی اقدام به خرید مسکن می‌کنند.

خانه‌هایی که توسط مالکان آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند
به دلیل وضعیت اقتصادی پایدار و مشوق‌های مالیاتی و وجود یک وضعیت حقوقی مستحکم رشد مالکیت مسکن در بریتانیا از سال 1960 تا سال1990 میلادی اتفاق افتاد. انجمن ساخت‌و‌ساز مسکن نیز از دلایل اصلی این رشد بودند که براساس همکاری شکل گرفته و به دنبال سود دهی نبودند. اما پس از آن این انجمن‌ها به بانک تبدیل شدند و سنت همکاری دوجانبه را رها کردند.

مسکن اجتماعی
رشد استفاده از مسکن اجتماعی پس از جنگ جهانی اول اتفاق افتاد، قبل از جنگ حدود دو میلیون خانه در بخش مسکن اجتماعی ساخته شد و پس از جنگ نیز چهار میلیون خانه دیگر نیز به این جمع اضافه شد. در ابتدا مسکن اجتماعی به جهت رفاه حال طبقه کارگر جامعه ایجاد شد. توجیه رشد ساخت خانه برای مسکن اجتماعی بعد از سال 1919 تامین مسکن برای نیازهای عمومی بود، اما پس از سال 1930 تمرکز این طرح روی اشخاصی بود که به‌واسطه مبارزه و ریشه کن کردن زاغه‌نشینی بی‌جا شده بودند. گفتنی است که بحث استفاده از خانه‌های طرح مسکن اجتماعی احتمالا از این تاریخ آغاز شده است، این خانه‌ها در مکان‌هایی ساخته شدند که تاثیر منفی روی خانه‌هایی که توسط مالکان آنها خریداری شده‌اند نداشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X6Z32Kbj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه