سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بعد از کاهش سفارشات هنگ کنگ در سال 2009، این نخستین باری بود که صادرات ساعت‌های سوییسی در سال 2015 به 21.5 میلیارد فرانک کاهش یافت. زنگ بحران برای ساعت فروشان سوییسی به صدا در آمد! صادرات نخستین صادر‌کننده جهانی ساعت مچی در سال 2015 از 3.3 درصد ارزش به 21.5 میلیارد فرانک سوییس (19.5 میلیارد یورو) سقوط کرد. در واحد حجم، کاهش برابر با 1.6 درصد یا به عبارتی 28.1 میلیون قطعه بوده است. کاهش سفارشات هنگ کنگ، نخستین بازار تولیدکنندگان سوییسی، به‌شدت در این سقوط نقش داشت. فدراسیون صنعت ساعت‌سازی سوییس اعلام کرد: «میزان کل صادرات پس از دو سال متوالی تثبیت، تقریبا به سطح خود در سال 2012 نزول یافت!»

پس از یک رشد دو رقمی بین سال‌های 2009 و 2012، فروش بین‌المللی ساعت شاهد افزایش محدود 1.9 درصد در سال 2013، مشابه سال 2014 بود. دو توقف اصلی در این چند سال اتفاق افتاد: کاهشی که مربوط به دوره سیاست ضد فساد در چین (بازار سوم) بود که هدایای کاری را ممنوع می‌کرد و سپس دوره کاهش فروش مربوط به تظاهرات هنگ‌کنگ، فدراسیون اعلام کرد: «ارزش‌گذاری اضافه فرانک سوییس، تنش‌های خاور‌میانه، ارزش پایین روبل و تروریسم اجازه نمی‌دهند که پیش‌بینی انجام شده تحقق یابد.»

اروپا ضرر را کاهش می‌دهد

آسیا نیز که نیمی از ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است، شاهد کاهش تقاضای خود به میزان 9.1 درصد بوده است. در هنگ کنگ سفارشات تا 23درصد کاهش داشته است. متخصصان اشاره کردند «وضعیت از تابستان بهبود یافته در حالی که هنوز در مقیاس جهانی منفی است (4.7- درصد).»ایالات متحده آمریکا، دومین بازار بزرگ برای صادرات، ثابت باقی مانده است (0.8- درصد). اروپا، با افزایش فروش 9.4درصد در فرانسه و 6.4 درصد در ایتالیا کمک کرده تا ضرر کاهش یابد. در فرانسه، تابستان اوج فروش بود، پیش از کاهش در نوامبر و دسامبر که مرتبط با حملات پاریس بود و این انگلستان بود که با 19درصد، بیشترین رشد را داشت.

چشم‌انداز امسال با وجود تردید جهانی‌ که باقی مانده، تیره و تار است. فدراسیون صنعت ساعت‌سازی سوییس از تثبیت صادرات در سال 2016 خبر داده است. خبری که حین بازدید سران بخش ساعت‌سازی در ماه مارس در شهر بازل (در سوییس) برای نمایشگاه جهانی ساعت اعلام شد. بیشتر آنها سیاست کاهش قیمت‌ها را در پیش گرفتند. برخی از نام‌های تجاری و شرکت‌های فرعی آنها راه حل را در اخراج تعدادی از کارکنان‌شان دانستند: شرکت‌های پارمیجیانی Parmigiani و دُ گریسوگونو De Grisogono. تثبیت صنعت با ادغام نام‌های تجاری کوچک در تیم‌های بزرگ در حال انجام است.

شرکت ریچمونت (کارتیه، واشرون کنستانتین، پیاژه و...)، دومین شرکت در دنیای لوکس، اعلام کرد که طی این چند روز کل سرمایه راجر دوبیس را از آن خود کرده است (درآمد برآورد شده برابر با 55 میلیون یورو) که ساعت‌هایش بین 10 هزار و چندین میلیون فرانک سوییس فروخته می‌شوند.

منبع : منبع: echos
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/txGrHEJN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه