دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت توفیقات زیادی برای مهار تورم داشته است

9 سال پیش ( 1393/8/4 )
 

معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دولت تدبیر و امید توفیقات زیادی برای کنترل و مهار تورم داشته است. به گزارش ایرنا، مجید قاسمی روز شنبه در کارگاه علمی اقتصاد مقاومتی در تالار معصومیه فرمانداری قم، اظهار کرد: این اقدامات امیدواری‌های زیادی را برای کنترل تورم در همین سطوح فعلی و ممانعت از افزایش آن تا مدتی به وجود آورده است.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی اقتصادی دولت به مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در این بسته بعضا نکاتی وجود دارد که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است، که این بحث نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. وی با اشاره به تضعیف ارزش پول ملی به‌عنوان یکی از نکات نگران‌کننده در این بسته، افزود: باید در این زمینه واقع‌بین بود؛ چرا که دولت در فراز و نشیب‌های متعددی چوب بی‌توجهی به علم اقتصاد را خورده است.

قاسمی با اشاره به فشارهای مالی دولت تصریح کرد: هم‌اکنون دولت با وجود مواجه با بدهی‌های زیادی مواجه است که از دولت قبل برای آن به ارث رسیده، انصافا باید این را اذعان داشت دولتی که بودجه جاری آن 110 هزار میلیارد تومان است، میراث‌دار یک بدهی 200 هزار میلیارد تومانی شده است. قاسمی، اداره اقتصاد کشور را با این شرایط سخت توصیف کرد و افزود: باید به این دولت به خاطر تدابیری که در زمینه مدیریت اقتصاد داشته، دست مریزاد گفت.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت‌‌بخشیدن به تولید در مقابل صادرات غیر‌نفتی، افزود: اگر تولید ایجاد نشود، صادرات غیر‌نفتی به‌هیچ‌وجه در کشور اتفاق نمی‌افتاد. وی در تبیین علت زمینگیر شدن تولیدات در کشور، افزود: وقتی دلار یک‌هزار و 50 تومانی به سه هزار تومان تبدیل می‌شود، این سه برابر شدن نرخ ارز به معنای این است که به یک‌باره و ناگهان ارزش دارایی‌های کشور به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند. قاسمی با بیان اینکه ارزش دارایی‌های یک تولید‌کننده به همین ترتیب کاهش یافته و بدهی‌های آن نیز سه برابر می‌شود، افزود: قبلا برای وارد کردن یک میلیون دلار مواد اولیه، به یک میلیارد تومان پول نیاز بود ولی در حال حاضر سه میلیارد تومان لازم است. وی همچنین با اشاره به علت اصلی قرارگرفتن اقتصاد ایران در رکود، افزود: این رکود به علت زمینگیر شدن عرضه به وجود آمده؛ چراکه قیمت تمام‌شده تولید بالا رفته است. قاسمی نوع رکود اقتصادی کشور را خاص توصیف کرد و افزود: اقتصاد کشور یک رکود مستمر نوسان‌دار را طی می‌کند که در ادبیات اقتصادی این رکود از نوع خاصی تعریف می‌شود و با سیاست‌های اقتصادی کلاسیک قابل حل نیست، بلکه کشور نیازمند رفتارها و سیاست‌های غیر‌متعارف اقتصادی است، چون که اقتصاد رکودیافته جهان غرب نیز با همین سیاست‌های غیر‌متعارف بهبود پیدا کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T1xAKLfV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه