دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه تولید مسکن در نقاط مختلف کشور و براساس آمارهای ارائه‌شده از سوی شهرداری‌ها ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: هزینه ساخت هر مترمربع مسکن در نقاط مختلف کشور ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که این آمارها از افزایش قیمت تمام‌شده مسکن حکایت دارد.
به گزارش فارس، فرشید پورحاجت، گفت: بالا رفتن هزینه ساخت‌وساز باعث شده تا طبق آمارهای ارائه شده از سوی شهرداری‌ها تولید مسکن 30 تا 40 درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه در کشور نیازمند تولید 2 میلیون مسکن هستیم، گفت: بازار ساخت‌وساز در رکود به سر می‌برد و سازندگان هم تمایلی به ساخت مسکن ندارند چرا که هزینه‌های ساخت بالا رفته است و دیگر ساخت‌و‌ساز توجیه اقتصادی ندارد.
پور حاجت ادامه داد: مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در ساخت‌وساز مثل عوارض ساختمانی و نظام مهندسی بالا رفته است و همین موارد باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن در حالیکه بازار مسکن کشش ندارد می‌شود.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه هزینه‌های ساخت‌وساز متناسب با نقاط مختلف کشور متفاوت است و در حال حاضر هر متر 800 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان است گفت: با توجه به آمارهای به دست آمده به ازاء هر مترمربع 378 هزار تومان به دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی پرداخت می‌شود که مطمئنا روی قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد.وی تصریح کرد: بازار متعادل مسکن هم به نفع مردم و هم به نفع سازنده مسکن است چرا که در این بازار متعادل است که می‌توان سرمایه‌گذاری مناسب در بخش مسکن کرد و عرضه مسکن افزایش یابد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YtyBLJhe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه