چهارشنبه, ۳۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 21 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

نمایندگان مجلس با ارجاع جزء مربوط به قیمت محصولات پتروشیمی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، این کمیسیون را مامور بررسی کارشناسانه‌تر قیمت محصولات پتروشیمی در بودجه‌های سالانه کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز گذشته (یکشنبه 25 آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جزء 4 بند (الف) ماده 1 طرح فوق را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس ارجاع دادند.

شایان ذکر است در ابتدا دکتر علی لاریجانی پیشنهاد ارجاع این جزء به کمیسیون برنامه و بودجه را مطرح کرد و در ادامه نمایندگان این جزء را با 133 رأی موافق، 10رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع 200‌نماینده حاضر در صحن به کمیسیون مربوط ارجاع دادند.

براساس جزء 4 بند (الف) ماده یک این طرح قیمت گاز خوراک مصرفی واحدهای پتروشیمی با رعایت موارد زیر و در قالب قرارداد و فرمولی که بین وزارت نفت (یا شرکت‌های تابعه) و واحدهای پتروشیمی منعقد می‌شود، تعیین می‌گردد. وزارت نفت به‌عنوان نماینده دولت مسئول حسن اجرای این جزء است.

1-4 فرمول قیمت حداقل برای مدت 10 سال از تاریخ تصویب این قانون تغییر نخواهد کرد.

2-4 نرخ بازگشت کل سرمایه (IRR) به‌صورت ارزی حداقل 25 درصد منظور شود.

3-4 درخصوص هر خانواده محصول (کود اوره، آمونیاک، متانول، پروپیلن، اتیلن برای واحدهای (GTP)فرمول قیمت گاز باید به نحوی تنظیم شود که قیمت گاز در هر زمان تابعی از متوسط قیمت منطقه‌ای ماهانه فروش محصول نهایی یادشده باشد.

4-4 در صورت قطع اجباری گاز خارج از قرارداد خوراک واحدهای مشمول این بند، شرکت ملی گاز ایران مکلف به جبران خسارت وارده به آنها خواهد شد. نحوه و میزان پرداخت خسارت تابع آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به‌تصویب دولت می‌رسد.

5-4 در قیمت گاز مصرفی واحدهای تولیدی پتروشیمی (اوره) که مکلف به فروش داخلی محصولات خود به قیمت‌های تکلیفی دولت می‌شوند، باید به تناسب در قیمت خوراک تخفیف داده شود.

تبصره 1- به‌منظور تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه‌گذاری با اولویت احداث واحدهای جدید و احداث صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود که در قیمت گاز طبیعی مصرفی برای سرمایه‌گذاران به‌صورت پلکانی تا 30 ‌درصد حسب مورد تخفیف قائل شود.

تبصره 2- در زمان اجرای این قانون در صورت وضع هرگونه عوارض جدید بر قیمت گاز، این عوارض مشمول گاز خوراک واحدهای پتروشیمی نخواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9BNMfgSX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه