شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انسان به فضا نمی‌فرستیم

9 سال پیش ( 1393/7/14 )
 

قائم‌مقام سازمان فضایی کشور از اقدامات این سازمان برای کاربردی شدن فعالیت‌های آن خبر داد و گفت: ایران از فناوری فضایی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌های شمال کشور استفاده می‌کند. «حمید فاضلی»، شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: سازمان فضایی ایران با سازمان محیط زیست وارد مذاکره شده است که با استفاده از ماهواره‌های خود جنگل‌های شمالی را مورد رصد قرار دهد. ما در خصوص حفاظت از جنگل‌ها با محیط زیست همکاری خواهیم کرد و با کمک ماهواره‌های خود، در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، بلافاصله موضوع را از طریق پیامک به نزدیک ترین جنگلبان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا عملیات خاموش کردن آتش هر چه سریع‌تر انجام شود. مهم‌ترین اولویت ما توسعه خدمات و کاربردهای فضایی است و امیدواریم مردم زندگی بهتری مبتنی بر دستاوردهای فضایی را در آینده نزدیک احساس کنند.
او با بیان اینکه بسیاری از کشورها آینده خود را در فضا می‌بینند و کشورهای همسایه نیز برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را در این زمینه طراحی کرده‌اند، گفت: مسئولان ما نیز حمایت خوبی از سازمان فضایی کشور داشته‌اند و امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها در سند چشم‌انداز، بتوانیم در حوزه فضایی جایگاه اول را در منطقه به خود اختصاص دهیم.
قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: پایش آلودگی دریای خزر و ریزگردها درمنطقه از دیگر اقدامات مطالعاتی این سازمان بوده است که اطلاعاتی در این خصوص در اختیار کشورهای همسایه نیز قرار داده‌ایم که همین امر باعث شد سایر کشورها نیز از ما بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنیم. او در خصوص آخرین وضعیت ماهواره‌های کشور، از ماهواره‌های ناهید و شریف ست یاد کرد و گفت: ماهواره‌های ما در وضعیت خوبی قرار دارند. شریف‌ست آمادگی پرتاب دارد، اما منتظر هستیم شرایط مهیا شود و سازمان‌های دست اندرکار از جمله هوا و فضا اجازه اقدامات بعدی را صادر کنند. او با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز شاهد پرتاب ماهواره باشیم، گفت: طلوع، ظفر، پارس و اوت ست امیرکبیر در حال تکمیل و انجام آزمایشات هستند و امیدواریم حامل قوی‌تری با نام سیمرغ هر چه زودتر آماده شود. قائم مقام سازمان فضایی ایران در خصوص زمان پرتاب انسان به فضا توسط ایران گفت: این موضوع در برنامه‌های سازمان قرار دارد، اما با توجه به تغییر اولویت‌ها ممکن است با تاخیر اجرا شود. در حال حاضر توقفی در برنامه‌ها نداشته‌ایم و این طرح در تناقض با اهداف بالادستی نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ie4ml93o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه