چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس کمیسیون امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مقاومتی گامی بلند در جهت بی‌نیازی کشور به درآمدهای نفتی است

9 سال پیش ( 1393/8/19 )
 

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتکا به نفت معضل اصلی اقتصاد کشور است و اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی گامی بلند در بی‌نیازی کشور به درآمدهای نفتی است.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم مداحی، در بیست و نهمین کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در بجنورد با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد کشور در دست شش استان است و این عادلانه نیست، اظهار کرد: این شش استان با بهره‌گیری از دلار 70 ریالی توانستند زیرساخت‌های خود را سامان داده و این جایگاه را در اقتصاد کشور دست و پا کنند. وی اضافه کرد: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمندیم که اجازه دهیم تا زیرساخت‌های تمام استان‌های محروم و نوپا نیز مانند استان‌های توسعه‌یافته، رشد کند و آنها نیز بتوانند نقش خود را در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی ایفا کنند.

رییس کمیسیون چشم‌انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران نیازمند همگامی تمام استان‌های کشور و محقق‌شدن سهم هر استان در این برنامه اقتصادی هستیم.

مداحی اظهارکرد: برای رسیدن به برنامه چشم‌انداز 1404 حدود یک‌دهه فرصت باقی است و باید درآمد کشور را بدون اتکای به نفت به 300 هزار میلیارد تومان برسانیم که سهم هر استان به‌طور میانگین در این درآمد حدود 10‌هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با اجرایی‌شدن این برنامه، درآمد سالانه هر ایرانی به حدود 700 میلیون ریال خواهد رسید و ما می‌توانیم با تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی به جایگاه اول توسعه‌ای در منطقه برسیم.

وی گفت: رسیدن به جایگاهی که در چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی شده، نیازمند همگرایی و تلاش مضاعف تمام دستگاه‌های دولتی و همراهی مردم با این برنامه است.

وی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور، به‌خصوص تورم و تحریم را اجرایی‌شدن برنامه اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از توانمندی تمام آحاد جامعه دانست.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ما برای رشد اقتصادی در کشور تنها به‌نتیجه مذاکرات و رفع تحریم‌ها دلخوش کنیم، این دلخوشی بیهوده است. مداحی افزود: به فرض به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران با کشورهای 1+5، همچنان بخشی از تحریم‌ها باقی خواهد ماند و تمام تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. وی معضل اصلی اقتصاد کشور را اتکای آن به نفت دانست و اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی را گامی بلند در بی‌نیازی کشور از درآمدهای نفتی خواند.

وی گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور به درآمد نفتی وابسته شده، مدیران ما نیز مدیر هزینه شده‌اند و حال آنکه ما برای توسعه کشور به مدیران درآمدزا نیاز داریم.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طبق بررسی‌ها، رتبه کنونی ما در شاخص‌های توسعه در آسیا 17‌است و کشورهای ترکیه و عربستان رقبای اصلی ما برای تحقق چشم‌انداز 1404 هستند.

مداحی گفت: باید نگاه مسئولان و مردم جامعه نسبت به تولید و سرمایه‌گذاری تغییر کند و از هرگونه تنگ‌نظری در این ارتباط پرهیز شود. وی همگرایی قوای سه‌گانه و همراه‌شدن مردم را از الزامات اصلی تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U1g9tdjW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه