یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ارائه وام‌های 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده کلید خورد

9 سال پیش ( 1393/10/24 )
 

نخستین گام دولت برای خروج بازار مسکن از رکود، تصویب افزایش وام مسکن از 30 میلیون به 50 میلیون تومان بود، هر چند این بار دولت، مخاطب را بافت فرسوده شهرها قرار داد و تسهیلات تنها منوط به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به متقاضیان واجد شرایط داده می‌شود و تمرکز دولت هم در این بخش است که مشمولان را به درستی شناسایی و اولویت‌بندی کند. حال که از تصویب افزایش وام مسکن در هیات وزیران چیزی حدود سه ماه می‌گذرد، معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در نشست خبری از امکان اجرایی شدن وام در شعب 22 بانک دولتی و خصوصی کشور خبر داد و گفت: بانک‌های مشخص شده می‌توانند نسبت به ارائه وام‌های متعلق به نوسازی بافت فرسوده به افراد اقدام کنند. 

به گزارش «فرصت امروز»، محمد سعید ایزدی، رییس شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه پس از ابلاغ سهمیه تسهیلات شعب توسط بانک مرکزی، بانک‌ها می‌توانند نسبت به ارائه وام‌های نوسازی اقدام کنند، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی حتی لیست توزیع استانی را هم به بانک مرکزی ارائه کرده و از همین حالا بانک‌ها می‌توانند نسبت به ارائه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف 50 میلیون تومان در کلانشهرها اقدام کنند. 

مردم را متولی نوسازی کرده‌ایم 

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه نوسازی شهری گفت: بهسازی محیط شهری و نوسازی محلات مناطق مسکونی از دو سیاست مهم وزارت راه و شهرسازی است که معتقدیم بهترین متولی در حوزه نوسازی محلات مسکونی خود مردم و ساکنان هستند که سیاست دولت ترغیب و تشویق مردم از طریق ارائه تسهیلات است. 

رییس شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری اظهار کرد: ارائه 300 هزار وام نوسازی بافت فرسوده و 60 هزار وام ودیعه مسکن در سال از مشوق‌های دولت برای از بین بردن بافت فرسوده شهری است که در افق چشم‌انداز وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و 800‌هزار وام بافت فرسوده به متقاضیان ارائه خواهد شد. ایزدی با اشاره به سقف این تسهیلات ادامه داد: میزان وام بافت فرسوده 50، 40 و 30 میلیون تومان متناسب با جمعیت شهری و میزان وام ودیعه مسکن 20، 15 و 10 میلیون تومان متناسب با جمعیت است که در بخش بافت فرسوده پرداخت 9 درصد و در بخش وام ودیعه مسکن 10 درصد از سود مصوب بانک‌ها برعهده دولت است. 

شرط و شروط دریافت وام مسکن 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرط و شروط سفت و سخت دولت برای ارائه وام 50‌میلیون تومانی به متقاضیان اعلام کرد: دو نکته بسیار مهم وجود دارد؛ اول اینکه تمام الزامات باید رعایت شود و متقاضیان ثابت کنند که ساکن بافت فرسوده هستند و مشمول دریافت این وام می‌شوند. 

وی افزود: نکته دوم این است که قوانین در راستای اولویت‌بندی متقاضیان در نظر گرفته شده است و کسانی در اولویت قرار دارد که در پهنه پرخطرتری زندگی می‌کنند نه اینکه نسبت به دریافت وام زودتر اقدام کرده‌اند. ایزدی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بانک مسکن به دوره پویایی خود برگشته است، گفت: مسئولیت شناسایی واحدهای پرخطر و اولویت‌بندی متقاضیان را بانک مسکن برعهده گرفته است. 

تسهیلات متری

 رییس شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی هم در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: وام بانکی برای مقاوم‌سازی بناها را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که این وام به ازای هر متر پرداخت می‌شود که حداقل مبلغ 300 هزار تومان برای هر متر است. 

وجود 130 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور 

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود 130 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر یک سوم جمعیت شهری یعنی 20میلیون نفر در 130 هزار هکتار زندگی می‌کنند که این قشر مورد توجه است. وی با بیان اینکه بافت فرسوده کشورمان تنها به این چند هزار هکتار محدود نمی‌شود، ادامه داد: بافت فرسوده ناشی از کیفیت بسیار کم ساخت‌و‌ساز روز به روز در حال توسعه و تولید است و سه ویژگی فقرشهری، تاب‌آوری پایین و بحران هویت ساکنان این مجموعه را تهدید می‌کند. 

ایزدی با اشاره به مصوبه‌های دولت در یک سال اخیر گفت: تمام تصمیمات و سیاست‌های دولت در راستای پیشگیری از گسترش بافت فرسوده و درمان این محدوده‌هاست. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

شهرداری به کمک وزارت راه می‌آید 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر بهسازی محیط شهری گفت: طبق مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم قرار بر این شده که شهرداری به موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کند و با کمک دستگاه‌هایی از جمله شهرداری نسبت به بهسازی محیط شهری اقدام خواهیم کرد. وی همچنین با اشاره به جایزه ملی بهترین نوسازی گفت: شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری در نظر دارد به بهترین نوسازی‌های شهری جایزه ملی اهدا کند، بنابراین از شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت می‌کنیم به این حوزه ورود کنند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pwnzj8gU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه