شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارائه لایحه قانون جلوگیری از ورود افراد غیر‌متخصص به حوزه ساخت‌و‌ساز تا پایان امسال خبر داد و گفت: امید است تا پایان سال جاری در حوزه مسکن و ساختمان این لایحه به جمع‌بندی برسد و در اختیار دولت قرار گیرد تا بتوان براساس آن قانون، مسئولیت‌های عوامل ساخت‌و‌ساز را تعیین کرد.

غلامرضا هوایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که لایحه قانون نظام مهندسی با چه هدفی تدوین شده و چه زمانی به دولت ارائه می‌شود، افزود: قانون نظام مهندسی در سال 74 توسط مجلس مصوب شد و هدف آن اعتلای امور مهندسی و توسعه مهندسی و نظم دادن به فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه ساختمان بود. وی ادامه داد: با گذشت 20 سال از تصویب آن قانون و با توجه به شرایط ساخت‌و‌ساز کشور شاید خوب باشد که این قانون اگر نواقص یا ایراداتی به آن وارد است، تکمیل شود. البته این قانون در همین حدی هم که هست وضع نابسامان مهندسی ساختمان کشور که در آن سال‌ها بود را به‌خوبی پوشش داد.

هوایی ادامه داد: نزدیک به 300 هزار مهندس عضو این سازمان هستند و کمتر از این عدد نیز پروانه اشتغال دارند و به فعالیت ساخت‌و‌ساز می‌پردازند بنابراین این قانون به شهرداری‌های کشور که نیروی فنی در آن زمان نداشتند، کمک زیادی کرد. به همین دلیل بهتر است ما برای ساخت‌و‌ساز کشور نظام کاملی تدوین کنیم که با نظام مهندسی متفاوت باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MY3fq9IX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه