نام تجاری حلقههای بازار خودرو، آئودی، برای نخستین بار در تاریخ خود، در حال مطالعه امکان سرمایهگذاری در ایران است. پس از رفع تحریمها و به مرحله اجرا رسیدن توافق هسته ای، آئودی در نظر دارد برای نخستین بار در تاریخ حرفهای خود به بازار ایران وارد شود. این شرکت معتقد است که برای فروش خودروهایش و بهخصوص مدل پرمیوم در ایران، رشدی قابل توجه رقم خواهد خورد. به طور گستره تر، شرکتهای آلمانی آماده صادرات 10 میلیارد یورو کالای تجهیزاتی به ایران هستند که بخش بزرگ و مهمی از آن را بازار خودروسازان اشغال کردهاند. شرکت تجاری آلمانی فولکس واگن نیز در حال رایزنی بر سر همین موضوع مشابه با چند واردکننده است.
دایلمر (خودروسازی که پس از جنرال موتورز، گروه فولکسواگن و تویوتا، چهارمین خودروساز بزرگ جهان بهشمار میآید) نیز به نوبه خود، هفته گذشته در یک مصاحبه اذعان داشت که بخش اتومبیلهای سنگینش به تازگی با شرکای ایرانی خود، ایران خودرو دیزل و گروه ماموت، قراردادی را با موضوع سرمایهگذاری در بازار ایران امضا کرده است. همانطوری که شرکت بیامو مونیخ نیز برای آینده تجاری و اقتصادی و سیاسی به ایران میآید.
منبع: journalauto