آیا میدانستید بازاریابی که تمایل دارد از رویکرد بازاریابی دنج استفاده کند باید مواردی را رعایت کند؟
تعدادی از این موارد عبارتند از:
الف) مشتریان در یک بازار دنج دارای مجموعهای از نیازهای متفاوت یا به نوعی پیچیده هستند که باید ابتدا از طریق گرفتن اطلاعات از مشتریان با کمک تحقیقات بازاریابی شناسایی شود. سپس شرکت باید کالا یا خدمات جدیدی را توسعه دهد یا به شیوهای جدید که متناسب با نیازها یا منافع خاص چنین مشتریانی باشد، به ارتقای کالا یا خدمات موجود بپردازد.
ب) عموما مشتریان بازار دنج مایل هستند به شرکتی که بهتر از دیگران نیازهای خاص آنان را برآورده میسازد، قیمت بالاتری بپردازند. در نتیجه استراتژی توجه به بازار دنج سود بیشتری را به دنبال
خواهد داشت.
ج) رقبا به سختی میتوانند از طریق حمله به شرکتی که رهبری بازار دنج را در اختیار دارد چیزی عاید خود کنند.
د) در یک بازار اشباع شده، یک شرکت یا باید جزو سه شرکت برتر صنعت باشد یا برای کسب سود از استراتژی بازاریابی دنج استفاده کند.