توییتر به تازگی نظرسنجی جدیدی را آغاز کرده است تا نظر کاربران را درباره قابلیت هایی که در نسخه اشتراکی توییتر اضافه خواهند شد، جویا شود. یکی از این قابلیت ها Undo Send است.
به گزارش زومیت، اوایل ماه جاری میلادی بود که توییتر به سرمایه گذاران گفت به منظور کسب درآمد بیشتر برای حمایت از کسب و کارش به فکر اضافه کردن نسخه اشتراکی به توییتر افتاده است. حال می دانیم که توییتر به اضافه کردن چه نوع قابلیت هایی به نسخه اشتراکی پلتفرم خود فکر می کند. توییتر به تازگی نظرسنجی جدیدی به راه انداخته و از کاربران خواسته است قابلیت های اضافه ای نظیر Undo Send (برگرداندنِ توییتِ ارسال شده) را ارزیابی کنند.
کاربران توییتر از مدت ها پیش خواستار اضافه شدن دکمه ویرایش توییت به پلتفرم بوده اند، بااین حال به نظر می رسد این قابلیت در نسخه اشتراکی هم قرار نیست از راه برسد. به جای آن، توییتر به Undo Send فکر می کند. توییتر ایده های دیگری هم برای نسخه اشتراکی دارد که شامل مواردی مثل اضافه کردن رنگ های سفارشی به اپلیکیشن و وب سایت، امکان پست کردن ویدئوهای باکیفیت تر و طولانی تر، پشتیبانی از نشان (بَج) پروفایل، پاسخ خودکار به منشن ها، قابلیت های نظارتی و تحلیلی بیشتر و امکان ایجاد نظرسنجی برند درباره تبلیغات می شوند. توییتر در نظرسنجی جدید خود از کاربران می خواهد گزینه هایی که بیشترین و کمترین اهمیت را برای آنها دارند انتخاب کنند.
جزییات نظرسنجی موردبحث نخستین بار توسط فردی با نام کاربری WFBrother@ در خود توییتر منتشر شد. مدتی نگذشته بود که مت ناوارا، مشاور تیزبین رسانه های اجتماعی متوجه نظرسنجی شد و آن را پوشش داد. فردی به نمایندگی از توییتر در گفت و گو با رسانه تک کرانچ تأیید کرده سؤالات موردبحث مربوط به نظرسنجی جدیدی هستند که توییتر برگزار کرده تا گزینه های پیش روی خود را برای مدل اشتراکی پلتفرم مورد ارزیابی قرار دهد. توییتر فعلا ترجیح داده است هیچ جزییات بیشتری در این رابطه در دسترس رسانه ها قرار ندهد، بااین حال می گوید در یادداشت مربوط به عملکرد سه ماهه دوم ۲۰۲۰ که برای سرمایه گذاران ارسال کرده برخی توضیحات در این زمینه را ارائه داده است.
یادداشت موردبحث توییتر که در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفته اعلام می کند مدیران این شبکه اجتماعی از مدت ها پیش فکر کردن درباره روشی جدید برای کسب درآمد را آغاز کرده اند تا در کنار کسب و کار تبلیغات، فعالیت کند. توییتر به وضوح در یادداشت جدید می گوید روش موردبحث ممکن است شامل اضافه کردن سرویس اشتراکی یا رویکردهای مشابه باشد. توییتر تأکید می کند که بررسی این موضوع در مراحل اولیه به سر می برد و انتظار ندارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ از طریق روش های جدید درآمد به جیب بزند. توییتر می گوید هرچه میزان پیشرفت های حاصل شده بیشتر شود، ممکن است اطلاعیه های بیشتری در این رابطه منتشر کند یا اینکه برخی قابلیت ها را به صورت آزمایشی و محدود به پلتفرم بیاورد.
نظرسنجی توییتر درباره گزینه های زیر از کاربران سؤال می پرسد:
Undo Send: پنجره ای به مدت ۳۰ ثانیه برای شما به نمایش درمی آید تا توییتی را که ارسال کرده اید فراخوانی (لغو) کنید، پیش از اینکه کسی بتواند آن را مشاهده کند. این، قابلیتی است که توییتر پیش تر در گذشته گفته می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای دکمه ویرایش عمل کند. دکمه ویرایش توییت، چیزی است که کاربران توییتر از سال ها پیش خواستار آن هستند. به جای فراهم سازی امکان ویرایش توییت ها به صورت نامحدود و جلوگیری از سرمایه گذاری مهندسی محور درخورتوجهی که این قابلیت نیازمند آن است، کاربران می توانند در زمانی سریع پس از ارسال توییت، غلط املایی شان را ببینند و ویرایش کنند.
رنگ های سفارشی: افزون بر حالت تاریک(Night Mode)، خواهید توانست فونت ها و رنگ تم توییتر را روی گوشی هوشمند یا رایانه های خود تغییر دهید. پس زمینه رابط کاربری، لینک ها، منشن ها، هشتگ ها و آیکون ها به همان رنگی درخواهند آمد که شما انتخاب می کنید.
انتشار ویدئو: خواهید توانست ویدئوهایی را که پنج برابر طولانی تر از محدودیت فعلی هستند روی پلتفرم ارسال کنید، آن هم با حداکثر وضوح بسیار بالاتر (۸٬۱۹۲ در ۸٬۱۹۲ پیکسل).
نشان (بَج): شما یک بج در پروفایل خود دریافت خواهید کرد که به کسب و کاری که مدیرش هستید یا در آن کار می کنید پیوند می شود (برای مثال یک روزنامه نگار می تواند بج خاصی را دریافت کند که نشان دهنده رسانه محل کارش است).
پاسخ خودکار: خواهید توانست مجموعه ای از پاسخ های خودکار را بنویسید و ذخیره کنید تا از آنها در بخش ریپلای ها بهره بگیرید. این قابلیت احتمالا بیشتر برای برندهایی کاربرد خواهد داشت که می خواهند سؤالات مشتریان را مستقیما به کانال های رسمی هدایت کنند.
شنفت اجتماعی(Social Listening): خواهید توانست مباحث مربوط به حساب کاربری تان در توییتر را با جزییات مشاهده کنید. جزییات موردبحث شامل این موارد هستند: حجم کلی مکالمات، افراد و کسب و کارهایی که در اغلب اوقات مشغول صحبت کردن می شوند و همچنین موضوعاتی که آنها درباره شان بحث کرده اند. این قابلیت نیز تا حد زیادی به مذاق برندها خوش خواهد آمد، نه کاربران عادی.
نظرسنجی های برند: خواهید توانست از کاربران درباره تبلیغاتی که به نمایش درمی آورید در قالب نظرسنجی سؤال بپرسید تا بهتر بفهمید که آیا تبلیغات شما مورداستقبال قرار گرفته و در ذهن کاربران مانده اند یا خیر. همچنین می توانید از کاربران بپرسید که آیا پس از دیدن تبلیغ، تمایلی به تهیه محصول یا سرویس های یادشده در آن داشته اند یا خیر. توییتر امروزه تبلیغات مشابهی را به نمایش می آورد، بنابراین پیاده سازی این قابلیت کار سختی برای توییتر نخواهد بود.