در ردهبندی مجله فوربس از با ارزشترين برندهای ورزشي جهان، نايك قهرمان شد. اين ردهبندی همچنين با ارزشترين تيمها، ورزشكاران و رويدادها را در دنيا معرفي میكند.به گزارش امبیای نیوز، در ردهبندی
Forbes Fab40، ارزش نايك 19 ميليارد دلار (1.9 ميليارد دلار بيشتر از سال گذشته) تخمين زده شده و اين برند را برتر از ESPN و آديداس قرار داده است.
به منظور شرح دليل انتخاب اين برند، فوربس به اين نكته اشاره میكند كه شركت نايك تقريبا 20درصد از بازار كفشهای ورزشي در سرتاسر جهان را در اختيار داشته و قيمت سهام آن تا 50درصد در طول پنج سال گذشته نسبت به شاخص كفش ورزشي امریکايي «داو جونز» از عملكرد بهتري برخوردار بوده است. اين رشد در حالي خود را نشان داده كه يك مطالعه جديد حاكي از آن است كه نايك با پرداخت پول كمتر در مقايسه با رقباي خود يعني Under Armour و آديداس در معاملات ورزشي دانشگاهي خود صرفهجويي كرده است.