ما در دنیایی دو بعدی زندگی میکنیم: رشد کم/آهسته در برابر رشد زیاد/ سریع. در سالهای آتی کسانی موفق خواهند بود که بین اصول و رویاها توازن برقرار میکنند. آینده متعلق به کسانی است که پذیرای فرصتهای بالقوه بیشتری هستند اما این حقیقت را هم درک میکنند که منابع محدود است و راهحلهای جدیدی پیدا میکنند تا از منابع اندک حداکثر استفاده را ببرند.
آنچه خواندید قسمتی از مقدمه کتاب «مسیر خود را به سوی رشد بازاریابی کنید» است که نوشته فیلیپ کاتلر و ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و میلتون کاتلر است. از جمله مزایای این کتاب، بیان مطالب به شیوههای کاربردی و آسان است که به نحوی آن را از سایر کتابهای منتشر شده توسط ایشان در این حوزه جدا میکند. مطالعه این کتاب را به همه افرادی که علاقهمند هستند آموزههای خود را در حوزه مدیریت بازاریابی تقویت کنند، فارغ از اینکه در کدام کسبوکار مشغول به فعالیت هستند یا تمایل دارند که وارد کسبوکار جدیدی شوند توصیه میکنیم.
در قسمتی از کتاب چنین میخوانیم: ساخت برند فقط وظیفه بخش بازاریابی نیست بلکه مسئولیت کل شرکت است. کارمند، تامینکننده، شریک یا توزیعکننده ضعیف به اعتبار برند آسیب خواهد زد اما گروه بازاریابی، مسئول تعریف هویت برند است. ما اغلب میگوییم درست است که محصول در کارخانه تولید میشود اما معنای برند در بخش بازاریابی شکل میگیرد. بسیاری از افرادی که در بازاریابی جدید هستند، فکر میکنند ساخت برند در درجه اول صرف پول کافی برای پرداخت بابت آگهی تبلیغاتی 30 ثانیهای تلویزیونی است.
این کتاب در 272 صفحه و قیمت 15800 تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.