برای برند شدن در یک حوزه لازم نیست دانشمند یا مدیر یک کارخانه باشید، گاهی اتفاقات کوچک و علایقتان میتواند شما را در راستای برند شدن سوق دهد. مثلا فرض کنید شما فرد کارمندی هستید که همیشه باید بیرون از خانه غذا بخورید، خودتان هم به رستورانگردی و تست غذاهای مختلف علاقه دارید و طعم غذاهای مختلف در رستورانهای ایران را میچشید و تجربیاتتان را در وبلاگ و سایتتان مینویسید. دست بر قضا مطالب با استقبال روبهرو شده و نام شما در رسانههای اجتماعی هم دیده میشود. مشابه این اقدامات را حمید سپیدنام معروف به مستر تیستر انجام داده که سابقه کار در زمینه بازاریابی و برندینگ اینترنتی را دارد و بهعنوان برندساز برتر در جشنواره ملی راهکار در سال 91 انتخاب شد.
مستر تیستر اکنون به برندی شخصی تبدیل شده و از او برای حضور در رستورانهای مختلف و نقدنویسی در مورد غذاها و نحوه برخورد کارکنان دعوت به عمل میآید. او خودش نیز همیشه گوش به زنگ و علاقهمند به تجربه غذاهای مختلف در رستورانهای جدید تهران و سراسر ایران است. برای مثال هنگام افتتاح رستوران علی دایی یا امیر قلعهنویی او طبق معمول حضور داشت و یادداشتی هم درباره رستوران تازه تاسیس آنها نوشت. اکنون که او به برند شخصی معروفی تبدیل شده است، خود رستوراندارها تمایل به دعوت او برای بازدید از رستورانشان دارند. به همین دلیل بخش ویژهای در سایتش را به «دعوت از مستر تیستر» اختصاص داده و صاحب رستورانها میتوانند از او دعوت به عمل آورند. خودش اعتقاد دارد در برندسازی تمایز و سناریوسازی را مدنظر قرار داده است و اگر این دو مورد را به خوبی استفاده کنید، بخش چشمگیری از راه را پیمودهاید. تمایز او حتی در نوع لباس پوشیدن و عینک و موهای فر و هیکل کمی فربه به چشم میخورد.
از دیگر نکات موفقآمیز برندینگ شخصی مسترتیستر این است که او از محیط اینترنت بهترین استفاده ممکن را برای معرفی خود کرده و این موضوع کمک شایانی به معرفی سریع برند آقای خوش خوراک داشته است. همچنین او برای شخصیت آقای خوش خوراک هزینه میکند. البته هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی، چون به شهرهای مختلف مسافرت میکند و غذای رستورانها را تست میکند. البته اکنون توانسته با شهرت برند خود از این سفرها کسب درآمد هم داشته باشد، ولی ماههای اول اینگونه نبوده است. درنهایت اینکه آقای سپیدنام معروف به مستر تیستر توانسته برندی خوشمزه در ایران به نام آقای خوش خلق کند که به سرعت مشهور شده و این شهرت فرصتهای کسبدرآمدی خوبی برایش ایجاد کرده است به نحویکه در رستورانها بهراحتی با افراد مختلف ارتباط برقرار میکند و به معرفی شرکت خود که در زمینه طراحی سایت اینترنتی فعالیت دارد، میپردازد و مشتریان خوبی را از این طریق شناسایی میکند. او همچنین در فستیوالها و جشنوارههای خیریه و نمایشگاه و جشنوارههای غذا بهعنوان کارشناس حضور مییابد و از طریق اسپانسرینگ برای شخصیت آقای خوش خوراک کسبدرآمد میکند.این شخصیت توانسته به خوبی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و با رعایت اصول کامل برندسازی، بهعنوان برندساز برتر نیز انتخاب شود.