آیا می دانستید شناسایی و آنالیز کردن ویژگی مشتریان در شرکت هایی با فروش بالا دارای اهمیت است؟
مدیران فروشی که در عرصه فروش موفق هستند و می توانند میزان بالایی از فروش در بازار را به خود اختصاص دهند از جمله تفاوت های عمده ای که با سایر مدیران و رقیبان دارند این است که برای داشتن سهم بیشتری از فروش و عملکرد بالا در این زمینه به شناسایی کامل و دقیق بازار و مشتریان می پردازند.
در سایه شناختن دقیق بازار و مخاطبان است که می توان به تولیدات مورد نیاز و مطابق با سلیقه آنها اقدام کرد و این دقت و توجه علاوه بر اینکه میزان فروش را بالا می برد، میزان خطر کردن در زمینه فروش را نیز کاهش می دهد و با شناسایی و آنالیز دقیق مشتریان می توان پیش بینی کرد که کالا یا خدمات خاصی تا چه حد می تواند موفق باشد و میزان فروش و در نتیجه سود بالایی را عاید شرکت کند که این خود یکی از عوامل پیشگیری از خطر و ریسک در فروش است.