گوشیهای هوشمند گلكسی سامسونگ در ماههای اخیر با كاهش تقاضا برای خرید مواجه شدهاند و بسیاری از کارشناسان دلیل آن را عرضه گوشی آیفون 6 Apple و رقبای چینی ارزانتر میدانند. پیشبینیها از افت 60 درصدی سوددهی سامسونگ در سه ماهه سوم سال خبر میدهد. این خبر پس از آن منتشر شد كه بازاریابی اخیر سامسونگ رویكرد تمسخر رقیب خود، Apple را در پیش گرفت.
به گفته تحلیلگران، سامسونگ در حالی بیدست و پا وسط میدان رها شده كه به اندازه Apple برای گوشیهای گلكسی خود هزینه نكرده و در همین حین بیش از رقبای چینی نظیر Lenovo و Xiaomi به این كار بودجه اختصاص میدهد. گوشی هوشمند گلكسی سامسونگ با ورود مدلهای ارزانتر سهم خود را از بازار از دست داده است.
این گروه كه به تولید وسایل الكتریكی شامل كامپیوتر و تلویزیون نیز میپردازد، معتقد است ضمن پیشبینی تداوم روزهایی چالشبرانگیز در سهماهه پایانی سال، انتظار میرود كه حمل و تحویل گوشیهای هوشمند جدید افزایش یابد. در سه ماهه سوم سال، این شركت كرهای قصد اعلام درآمد مالیاتی خود به ارزش 1/4هزار وون (5/2میلیارد پوند) را دارد.
این مدت شامل سه ماه منتهی به سپتامبر میشود. رقم فوق پایینتر از پیشبینیهای تحلیلگران یعنی 2/5 هزار وون بود. فروش محصولات در این دوره به طور كلی به 47 هزار وون رسید. به گفته سامسونگ، حمل گوشیهای هوشمند در میان رقابت شدید موجود كمی افزایش یافت.
به هرحال، سود عملیاتی به علت هزینههای بازاریابی مرتبط با تبلیغات تهاجمی و كاهش متوسط قیمت فروش(ASP) كم شد كه دلیل آن كاهش محمولههای گوشیهای مدل بالا و همچنین افت قیمت مدلهای گوشی هوشمند قدیمیتر به شمار میرود. ماه گذشته، سامسونگ یك كمپین بازاریابی 10 میلیون پوندی را برای ارائه گوشی
Galaxy Alpha برگزار كرد كه در آگهی تبلیغاتی تلویزیونی آن ستاره موسیقی پاپ، لیلی آلن میدرخشید. دیزاین گوشی Alpha در مقایسه با گوشیهای دیگر گلكسی به روز شده و قاب فلزی براق آن نشانه خروج از قاب پلاستیكی معمولی و تایید آشكار آیفون Apple است.