سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها نام تهیه غذا را بر سردر بسیاری از مغازه‌های سطح شهر مشاهده می‌کنیم، اما فقط تعداد کمی از آنها توانسته‌اند نام خود را در ذهن مردم جا بیندازند. برخی از مراکز تهیه غذا با وجود اینکه توانایی ارائه خدمات مستقیم را ندارند، توانسته‌اند جای پای خود را در سازمان‌ها، ادارات یا خانه‌ها محکم کنند. برای اینکه بتوانید این کسب‌و‌کار را به خوبی مدیریت کنید، باید به مجموعه نکاتی توجه کامل داشته باشید و براساس آنها راه و روش خود را تعیین کنید. در این گزارش می‌خواهیم همه ریزه‌کاری‌هایی را که برای مدیریت مجموعه‌ای به نام تهیه غذا استفاده می‌شود، شرح دهیم. این مطلب را از دست ندهید...

همه چیز باید عالی به نظر برسد

به‌عنوان نکته اول باید بدانید که در چه منطقه‌ای فعالیت خود را شروع کرده‌اید. ممکن است انتخاب اولیه شما برای فعالیت در این زمینه مناسب نباشد یا اینکه در نزدیکی کسب‌و‌کار شما تهیه غذاهای دیگری وجود داشته باشند که کار و بار شما را کساد کنند. در هر حال مسئله‌ای که می‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد تبلیغات گسترده و همچنین ارائه خوراک بسیار خوب است. اگر محل کسب‌و‌کار خود را در نزدیکی مناطق تجاری و اداری انتخاب کرده باشید، چند گام پیش افتاده‌اید. 

با اینکه سفارش‌ها از سوی مشتری به‌صورت غیر‌حضوری انجام می‌شود اما با این حال باید نهایت نظافت در مجموعه رعایت شود. شاید یک مشتری به‌صورت گذری قصد خرید غذا داشته باشد و وارد مجموعه شما شود. همه چیز باید عالی به نظر برسد و همه کارکنان آنجا نیز باید همه نکات بهداشتی اعم از لباس و دیگر ظواهر را رعایت کنند. شاید بیشتر از 90 درصد سفارش‌های شما به‌صورت تلفنی است، به همین دلیل بسته‌بندی خود را طوری طراحی کنید که نظر مشتری را جلب کند. یک بسته‌بندی شکیل می‌تواند مشتری را به سمت تهیه غذای شما سوق دهد و همیشه نیاز خود را از این طریق بر طرف کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید سرعت در انتقال پخت غذا و رسیدن به دست مشتری است. همه ما زمانی که گرسنه می‌شویم به یاد غذا خوردن می‌افتیم، به همین سبب زمانی که مشتری با شما تماس می‌گیرد و غذایی را سفارش می‌دهد به این معناست که گرسنه است و باید هرچه زودتر غذای او به دستش برسد. 

استفاده از مواد درجه یک

این روزها همه مردم عادت دارند همه چیز را ارزان تهیه کنند و از کالاهای ارزان استقبال می‌کنند، اما عکس این نظریه را در خصوص غذا خوردن دارند. یعنی اگر رستورانی غذای ارزانی به دست مردم بدهد همه در نگاه اول می‌گویند که حتما از مواد درجه یک استفاده نمی‌کند در غیر‌این صورت برای او صرفه اقتصادی ندارد. کار شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه این است که غذای با کیفیتی به مردم بدهید و آنها را راضی نگه دارید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد در سال اول فعالیت از حداقل سود بهره‌مند شوید تا بتوانید مشتریان زیادی را برای خود جمع کنید، اما قیمت‌های خود را از حد معمول پایین‌تر نیاورید. استفاده از مواد درجه یک و به روز می‌تواند شما را به سرعت بر سر زبان‌ها بیندازد و به قول معروف نقل مجلس افراد گرسنه و به‌ویژه کارمندان کم درآمدتر شوید.

برای اینکه مردم بیشتر از نحوه پخت و پز شما آگاه شوند در تبلیغات خود ذکر کنید که مشتری می‌تواند در زمان سفارش غذا وارد مجموعه شود و نحوه تهیه غذای خود را مشاهده کند. این کار باعث می‌شود تا نظر مشتری نسبت به خدمت صادقانه مجموعه بیشتر جلب شود. برای این کار باید از شیشه‌های مخصوص استفاده کنید که آنها بتوانند آشپزخانه را مشاهده کنند اما نباید وارد حریم آشپزخانه شوند. متاسفانه برخی از مراکز تهیه غذا یا رستوران‌ها برای تهیه کباب از نان خشک پودر شده و خمیر مرغ استفاده می‌کنند اما ارگانیک بودن محصولات شما می‌تواند بهترین تبلیغ برای مجموعه‌تان باشد. 

مواد لازم برای اداره تهیه غذا

برای موفق شدن در مجموعه و کمترین خرابی محصولات باید از دو آشپز ماهر در این زمینه استفاده کنید. آنها می‌دانند که چه مقدار برنج بار بگذارند و همه آن مقدار در همان روز مصرف شود. برای اینکه مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهید از پیک موتوری‌های زیادی بهره ببرید. تعداد پیک‌هایی که در مجموعه فعالیت می‌کنند باید حداقل به 10 نفر برسد و با بیشتر شدن مشتری به تعداد آنها بیفزایید. همچنین یک صندوقدار برای پاسخگویی و دریافت سفارش‌های مشتریان نیاز دارید.

نکته دیگری که مراکز تهیه غذا نسبت به آن بی‌توجه هستند، بازاریاب است. بازاریاب می‌تواند سود زیادی برای مجموعه شما داشته باشد. به این دلیل که توانایی گفتمان او می‌تواند قرارداد یک ساله و حتی بیشتر را با ادارات و مجموعه‌های بزرگ تنظیم کند و این به معنای تثبیت سود شما است. اگر بازاریاب علاقه‌ای به حقوق ثابت ندارد با او به‌صورت پورسانتی فعالیت خود را ادامه دهید تا هم او نفع ببرد و هم مجموعه شما. 

چگونه خود را به دیگران بشناسا نیم؟ 

برای اینکه بتوانید در کوتاه‌مدت کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید باید تبلیغات گسترده‌ای داشته باشید. این تبلیغات شامل انتشار تراکت‌های تبلیغاتی در محل فعالیت و همچنین معرفی مجموعه در سایت‌های خرید گروهی در بخش خدمات رستورانی است. می‌توانید این تبلیغات را انجام دهید و ذکر کنید که غذا تنها به‌صورت بیرون‌بر است. برای مشتریانی که زیاد از شما خرید می‌کنند کدی در نظر بگیرید و بگویید که با سفارش به‌عنوان مثال هر 10 یا 20 غذا می‌توانید یک غذا از منوی مجموعه به‌صورت رایگان دریافت کنید. کاری که هنوز در داخل کشور انجام نمی‌شود و شما می‌توانید مبدع آن باشید. البته در برخی روزها به همراه سفارش‌هایی که به دست مشتریان می‌رسد یک سالاد یا یک ماست را به‌عنوان اشانتیون بدهید تا مشتری را برای سفارش بعدی در روزهای آینده دعوت کرده باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YBSuw23F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه