شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

عبدالله عباس زاده، مسئول اجرایی غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا  (فیتور)، معتقد است کاستی که حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری دارد، عدم استفاده علمی  و تکنولوژیکی و نداشتن یک شعار گردشگری است.

بنا بر این گزارش، عباس زاده در صحبت با ایرنا در مادرید در برآوردی کلی  از نتایج این نمایشگاه، در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی  می شود برای بهبود غرفه ایران در دوره های آینده نمایشگاه انجام داد، گفت: معتقدم باید یک برنامه کلان پنج ساله برای حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی با پیش بینی  اهداف مشخص داشته باشیم.

وی در این رابطه، در نظر گرفتن ابزارهای لازم برای پیشرفت در بازار اسپانیا در چارچوب این برنامه ریزی را لازم دانست.

مسئول اجرایی غرفه ایران از سوی دیگر حضور یک مقام سازمان میراث فرهنگی کشورمان در غرفه های ایران برای ارتباط با خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: ایجاد یک نوع برنامه ریزی، هماهنگی و تفاهم برای پاسخگویی به رسانه ها ضروری است.

عباس زاده تأکید کرد: ما نیاز به مقامی داریم که بتواند خبرنگاران را در قالب تورهای معرفی  ایران جذب کند و من معتقدم که این امر برای گردشگری کشورمان خیلی  مؤثر خواهد بود.

وی از سوی دیگر به مسئله بازاریابی برای توسعه و رشد گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد که ایران هر ساله در نمایشگاه فیتور حضور می یابد، اما یک بازاریابی و یک شعار مشخص برای توسعه برنامه ریزی پنج ساله گردشگری خود ندارد.

عباس زاده راهکار دیگر را بهبود استفاده علمی  از نمایشگاه ها دانست و تصریح کرد: خلأیی که حضور ما در نمایشگاه ها دارد، عدم استفاده علمی  از تکنولوژی این نمایشگاه ها است که متأسفانه ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم. ما باید در شبکه های مجازی نمایشگاه ها مانند وب سایت و در نشست های تخصصی شرکت کنیم.

به گفته وی، کارشناسان گردشگری ایرانی باید ضمن برگزاری نشست ها و مذاکره، نگاه تخصصی از ایران داشته باشند و انحصار سفرهایی را که فقط در قالب تورهای فرهنگی  در ایران انجام می گیرد تغییر دهند.

این کارشناس تصریح کرد: شرکت های گردشگری باید مسیرها و مقاصد جدیدی را در ایران معرفی  کنند تا آن تمرکزی که معمولاً گردشگران روی اصفهان، شیراز و تهران دارند برداشته شود و گردشگران به شهرهای دیگر ایران که آماده ارائه خدمات به آنها هستند، بروند.

این مسئول عضو کانون جهانگردی ادامه داد: بیشتر بسته های مسافرتی که در دست آژانس ها درباره ایران است، بسته هایی هستند که عمدتا به شهرهای ذکر شده تعلق دارند و این باعث اعمال فشار زیادی روی هتل ها و خدمات توریستی این شهرها شده، درحالی که شهرهای دیگر کشور از نظر هتل، کاملاً خالی  هستند.

عباس زاده تصریح کرد: سازمان جهانی  گردشگری، هر ساله یکی  از برگزارکنندگان اصلی  نمایشگاه فیتور است. بسیاری از کشورها، عضو این سازمان هستند و با ارائه بسته های مسافرتی خود از طریق این سازمان و شرکت در کارگاه های تخصصی، نهایت استفاده را از این سازمان می برند.

وی با اشاره به این امر، ابراز تاسف کرد که شرکت های تخصصی ایرانی، بسیار روی این مسئله متمرکز نیستند و بیشتر سعی  دارند از مشتریان ثابت خود یا مشتریانی که به صورت حضوری در نمایشگاه شرکت دارند، استفاده کنند.

عباس زاده درحالی  از این کم  و کاستی ها صحبت کرد که  «منوچهر ناصرالملکی» نایب رئیس کانون جهانگردی و اتومبیل رانی  گفت این یک کار جمعی است و کاستی هایی ممکن است وجود داشته باشد اما آنچه مهم است این است که حرکت نمایشگاه نسبت به سال گذشته و سال های قبلش، حرکت رو به جلویی بوده و تلاش شده که کم و کاستی ها تا جای ممکن برطرف شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این کانون مسئولیت برگزاری غرفه ایران را در نمایشگاه فیتور برعهده دارد، توضیح داد که طی  سال های گذشته، کانون تلاش کرده است در چارچوب سیاست های کلی  گردشگری کشور که هماهنگ با سازمان میراث فرهنگی  و حوزه گردشگری کشور است، زمینه ای را فراهم کند که فعالان بخش خصوصی در حوزه صنعت و خدمات گردشگری بتوانند در فیتور، کالا، برنامه و خدمات خودشان را به خوبی  عرضه بکنند.

ناصرالملکی افزود: با استفاده از تجربیات سال های قبل، تلاش شده که نمایشگاه امسال، نمایشگاهی مناسب تر باشد و زمینه بهتری را برای ارائه جاذبه ها و توانمندی های ایران فراهم بکنیم.

نایب رئیس کانون جهانگردی خاطرنشان کرد: ویژگی  های این نمایشگاه این است که عمده کار را خود فعالان بخش گردشگری کشورمان بر عهده داشته و در برنامه ریزی و در اجرای آن مشارکت دارند و تلاش می کنند که با ابتکارات و خلاقیتی که دارند، جاذبه های ایران را بهتر معرفی  کنند و ارتباط و تعاملی هم با سایر کشورها در حوزه گردشگری داشته باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fd7xCzRe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه