تکنولوژی زندگی ما را متحول کرده، اینترنت همیشه همراه ماست، هرچیزی را که بخواهیم جستوجو میکنیم و یاد میگیریم، پاسخ پرسشهایمان را به راحتی در چند دقیقه پیدا میکنیم، زندگی ما راحتتر و منظمتر شده، حالا هم با وجود اپلیکیشنها برای همه چیز کارمان راحتتر هم شده است. اما نکتهای که برجسته است وابستگی بیش از حد مردم و بعضا جوانان کشور ما به استفاده از اینترنت گوشی خصوصا برای استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسانی چون وایبر و واتسآپ است. در این میان، شرکتهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی و اینترنتی همچون ایرانسل و همراه اول بیشترین استفاده را از این وابستگی بردهاند و با دست گذاشتن روی این نیاز مردم، خدمات خود را به آنها معرفی میکنند.
وابستگی مردم ایران به اینترنت به حدی شده که حتی در رویداد بزرگی چون نمایشگاه کتاب مردم ما برای چند ساعت استفاده رایگان از وایفای جلوی غرفه آن صف میکشند. این اتفاقی بود که در مورد غرفه همراه اول در نمایشگاه امسال اتفاق افتاد. مارکتینگ قوی این شرکت در جذب مخاطب قابل توجه بود. همراه اول که امسال با شعار «نوترینو شو» در نمایشگاه کتاب حضور داشت، با ارائه خدماتی نظیر فروش سیمكارت دانشجو، تعویض سیم کارتهای معمولی با سیم کارت Usim، ارائه خدمات 3G و 4G (نوترینو)، ارائه خدمات وایفای همراه اول، فروش اقساطی سیم کارتهای دائمی، فروش باندلینگ محصولات نوترینو، ارائه خدمات ارزش افزوده و پاسخگویی و راهنمایی مشتركان حاضر در نمایشگاه از طریق جوانانی که لباسی نارنجی با چتری آبی کمرنگ -رنگ لوگوی همراه اول- در دست داشتند، آخرین دستاوردها و سرویسهای نوین خود را در معرض دید بازدیدكنندگان قرار داد.
این شرکت همچنین با نصب شش آنتن اضطراری، علاوه بر توسعه ظرفیت شبکه، سعی در پوشش هرچه بهتر فضای نمایشگاه داشت. بازدیدکنندگان از طریق این آنتنها میتوانستند از خدمات نسلهای سه و چهار تلفن همراه استفاده کنند. خودنمایی بنر تبلیغاتی بزرگ این شرکت نیز بر دیوار درب ورودی غرفهها نشان از نگاه بازاریابانه و تیزهوشی این برند در استفاده بهینه از نمایشگاه کتاب داشت.