شماره چهلم دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد. توسعه مهندسی بازار نشریهای کاربردی برای مدیرعاملان و مدیران بازاریابی و فروش است و به موضوعاتی چون توزیع، مذاکره، خردهفروشی و غیره و گفتوگو با اهالی بازاریابی و تبلیغات و مطالعات میان رشتهای میپردازد. در این شماره از مجله موضوعاتی مانند راهکارهای برند برتر برای حفظ تازگی و طراوت برند، یادگیری درسهای کسبوکار از نیروی دریایی، پنج ویژگی شخصیتی استراتژیستهای موفق، آیندهپژوهی صنعت خردهفروشی، روشهای حفظ کارکنان برتر، درسهای بازاریابی و برندینگ از لئوناردو داوینچی و غیره وجود دارد.
این شماره نشریه با یادداشت مدیر مسئول مجله آقای پرویز درگی، درباره مطالب این شماره آغاز میشود. در صفحه 48 این مجله در باب نخستین ویژگی استراتژیستها یعنی خوشبینی میخوانیم و میآموزیم فردی که اعتقاد دارد دستیابی به نتایج مثبت، شدنی است و اینکه افرادی که با او کار میکنند، توانایی اجرای استراتژیهای تعیین شده و رسیدن به این نتایج مثبت را دارند، از چالشها و شرایط دشوار استقبال میکند. این قبیل افراد با اطمینان و مشتاقانه در انتظار نتایج مثبت هستند. زمانی که کسبوکارها با شرایط دشواری روبهرو میشوند، وجود استراتژیستی که برای سایرین الگوی خوشبینی است، مایه انگیزه و تلاش بیشتر کارکنان خواهد بود. همچنین اخلاقمداری هم یکی از اساسیترین ویژگیهای یک استراتژیست موفق است. صداقت، درستی و حمایت از رفتار اخلاقی برای اطمینان از حرکت کسبوکار در مسیر استراتژی تعیینشده ضروری است.
در فرهنگ سازمانی که به رهبری سازمان اعتقاد ندارد و از جو سالمی برخوردار نیست، هیچ استراتژیای به درستی اجرا نمیشود و به نتیجه دلخواه نمیرسد. در کنار این دو ماهنامه، یک سیدی آموزشی بازاریابی هاروارد ارائه میشود که روشهای حفظ کارکنان اصلی را توسط استاد دانشکده کسبوکار هاروارد آموزش داده است. این فیلم آموزشی دارای زیرنویس فارسی بوده و برای مشترکان مجله رایگان است. در قسمت انتهایی این نشریه نیز میتوان با تازهترین کتابهای حوزه بازاریابی، تبلیغات و فروش که توسط همین موسسه منتشر میشود، آشنا شد. این دوماهنامه به قیمت 8500 تومان به سردبیری محسن جاوید موید و احمد آخوندی منتشر میشود.