آیا میدانستید تبلیغات چاپی به دو دسته تبلیغات چاپی مطبوعاتی و تبلیغات چاپی غیرمطبوعاتی تقسیم میشود؟ تبلیغات چاپی بهویژه تبلیغات مطبوعاتی جزو با سابقهترین انواع تبلیغات به حساب میآیند که هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند.
اگرچه تبلیغات اینترنتی مدتهاست گوی سبقت را نسبت به سایر انواع تبلیغات ربوده و طرفداران بیشتری دارد با این وجود از مزیتهای چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانهها، این است که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی میپردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب میشود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی میپندارد و این احساس، تاثیرگذاری آگهی را بیشتر میکند.
طراحی تبلیغات چاپی اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها نمیتوان انتظار فروش مناسبی را داشت. آگهی چاپی خود میتواند هدفهای متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت یا فروش مستقیم کالا.