در میان هیاهوی مسابقات عکاسی که شرکتهای مختلف در جهت اقدامات تبلیغاتی خود انجام میدهند، یکی از شرکتهای تولیدکننده محصولات سلولزی اقدام به برگزاری مسابقهای با ایده لبخند کرده است؛ مسابقهای که در آن برخلاف روشهای مرسوم امروزی، شرکتکنندگان مجبور نیستند با محصول این شرکت عکس سلفی بگیرند و آن را ارسال کنند. در این مسابقه فقط کافی است شرکتکنندگان از چهره خود موقع لبخند زدن عکسی بگیرند و با ارسال به شرکت، برنده جایزه سفر به یکی از هتلهای پنج ستاره دوبی شوند.
شرکت نرمه که از سابقهدارهای این صنف است، درباره انجام این اقدام در سایت خود میگوید: «لبخند فقط نشاندهنده شاد بودن نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده میکنیم، زیرا لبخند میتواند پیامهای مختلفی را به دیگران برساند». برای مثال عدهای برای جذب اعتماد دیگران لبخند میزنند، برخی برای پنهان کردن فکرشان از لبخند استفاده میکنند و برخی دیگر با لبخند برای خود پول میسازند.
این شرکت از مخاطبان خود اجازه گرفته است که عکسهایشان را برای مدتی در سایت خود به نمایش بگذارد تا دیگران یا حتی خودشان به آن رأی دهند. به کسانی که بیشترین رأی را بیاورند جوایزی تعلق میگیرد.
نرمه به شرکتکنندگان در بخشی از پیام تبلیغاتی خود گفته است: ممکن است ما از لبخند شما درآینده در فایل تبلیغاتی از قبیل بیلبورد و... استفاده کنیم، ولی این اتفاق بدون اجازه صاحبان عکس صورت نخواهد گرفت.
این شرکت با این کار خود عملکردی متفاوت را نسبت به شرکتهای دیگر اجرا کرده است و در این دنیایی که انواع مختلفی از بیماریهای ناشی از افسردگی در جامعه رواج پیدا کرده است، مشتریان خود را وادار به لبخند زدن حتی برای یکبار هم شده میکنند.
نکته جالب اینکه این شرکت در پیام تبلیغاتی خود از کاربردهای مختلف لبخند نیز یاد کرده و از مخاطبان برای استفاده از لبخندشان در تبلیغات آتی اجازه گرفته است. به این ترتیب با اینکه این شرکت شیوهای تکراری یعنی جایزه دادن را برای ارسال پیامی تبلیغاتی خود بهکار برده، ولی همین شیوه تکراری را خلاقانه مورد استفاده قرار داده است.