با توجه به گزارشهای دریافتی، غول دنیای تكنولوژی اچپی قصد تقسیم شدن به دو شركت مجزا، هر یك با هویتی جداگانه و مخصوص به خود را دارد.
نشانههای پیشرفت اچپی در سال 2011 توسط شركت برندینگ خلاق و جهانی Moving Brands مشاهده شد اما در آن زمان مورد قبول قرار نگرفت البته حالا به گزارش وال استریت ژورنال، اچپی برای جدا كردن كسب و كار كامپیوتر و چاپگر از عملیات سختافزار و خدمات شركتی خود برنامهریزی میكند.
نتایج كسب و كار اچپی در سه ماه سوم سال كه در ماه آگوست منتشر شد، نشان داد درآمد حاصل از فروش سیستمهای كامپیوتری 12 درصد رشد و درآمد حاصل از خدمات شركتی و نرمافزار به ترتیب 6 و 5 درصد كاهش داشته است. با رجوع به گذشته، در سال 2011، Moving Brands از تغییر خدمات خود برای اچپی رونمایی كرد كه در پی انتصاب آن بهعنوان مشاور ارشد در سال 2008 صورت گرفت.
به گفته مدیر اجرایی Moving Brands، مت هینل چنین تغییری براساس این ایده صورت گرفت كه اچپی به دنبال «تكیه بر آینده با نوآوری» با یك داستان برند بر مبنای «پیشرفت بشر» است. دیزاین لوگوی جدید این شرکت هم شامل استفاده از یك زاویه 13درجه، براساس زاویه لوگوی اورجینال موسسان اچپی، Bill Hewlett و Dave Packard میشود. به هر حال، عناصر برندسازی مجدد، یك «مدل خاص پیشرفت» را دربر میگیرد كه توسط Moving Brands به وجود آمده و توسط هیچ شركتی اتخاذ نشده است