دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

موضوع فعالیت شرکت تاید‌واتر انجام هرگونه خدمات بندری از جمله تخلیه و بارگیری، عملیات کانتینری، بارشماری، باربندی و ترخیص کالا در کلیه بنادر و مبادی و مرزهای گمرکی و ارائه خدمات مربوط در رابطه با مکانیزه کردن سیستم‌های تخلیه و حمل‌و‌نقل کالا است. این شرکت از سال 91 تحت تحریم خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت و اواخر سال 92 از ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی کنار گذاشته شد. این شرکت در تاریخ 23 تیرماه 1394 از لیست تحریم‌های دولت آمریکا و اتحادیه اروپا خارج شد و می‌تواند در مناقصه ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی برای سال 95 شرکت داشته باشد.

ترکیب سهامداران

شرکت فراز انرژی دنا از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان با دارا بودن 64درصد سهم این شرکت سهامدار عمده تایدواتر است. (جدول1)

برآورد سودآوری احتمالی عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

کل عملیات کانتینری بندر شهید رجایی در سال 93، TEU 1,823,220بوده است که حدود 56درصد آن معادل TEU 1,020,300 مربوط به ترمینال شماره 2 و بقیه مربوط به ترمینال‌یک است و انتظار می‌رود در سال 95 حجم عملیات کانتینری بندر شهید رجایی به TEU 2,500,000 معادل حجم عملیات در سال‌های 89 و 90 افزایش یابد.

همچنین فرض می‌شود شرکت تاید واتر بتواند در سال 95 سهم 30 درصدی از عملیات کانتینری این بندر را به خود اختصاص دهد. میانگین نرخ عملیات کانتینری نیز با توجه به ترکیب عملیات در چهار ماهه ابتدای سال و نرخ‌های سال 94 (جداول1و2)، 146 دلار برآورد می‌شود که برای سال 95 نیز بدون افزایش نرخ تعرفه همان 146‌دلار در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه شرکت تایدواتر در زمان فعالیت در ترمینال‌های کانتینری بندر شهید رجایی سهم 40‌درصدی از درآمد‌های THC را به خود اختصاص می‌داده و هم‌اکنون نیز شرکت سینا سهم 40‌درصدی دارد. سهم شرکت از درآمد احتمالی THC در آینده همان 40درصد در نظر گرفته می‌شود. نرخ دلار نیز برای سال 95، 31,000ریال در نظر گرفته می‌شود.

عملیات کانتینری

دوره پایه: از تاریخ: 01/01/1393 لغایت: 31/04/1393
دوره ثانویه: از تاریخ: 01/01/1394 لغایت 31/04/1394

با در نظر داشتن مفروضات فوق درآمد شرکت از محل عملیات کانتینری (THC) 1,357,800 میلیون ریال برآورد می‌شود که با در نظر گرفتن حاشیه سود خالص 30‌درصدی برای عملیات کانتینری در سال 95، 407,340 ‌میلیون ریال سود خالص به همراه خواهد داشت که به ازای هر سهم 648‌ریال می‌شود.

بحث و نتیجه‌گیری

به‌دست آوردن سهم 30‌درصدی از عملیات THC بندر شهید رجایی در سال 95 می‌تواند سود خالصی در حدود 650‌ریال به ازای هر سهم برای شرکت به همراه داشته باشد که این سود بدون در نظر گرفتن عملیات انبارداری کانتینر و سایر عملیات مرتبط با کانتینر محاسبه شده است. همچنین انتظار می‌رود حجم عملیات غیر‌کانتینری کلیه بنادر کشور نیز با افزایش قابل توجهی در سال 95 همراه باشد که در نتیجه آن افزایش سود‌آوری زیرمجموعه‌های شرکت را به همراه خواهد داشت. با این شرایط رسیدن به سود خالص
1,800 - 2,000‌ریالی به ازای هر سهم برای سال 95 دور از دسترس نخواهد بود.

3564745758686

356457568760970

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xyLRGlCm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
عظیم :
8 سال پیش
سلام چند نکته در مورد تحلیل حتاید 1.چرا حجم 30% برای حتاید فرض شده ؟چرا بیشتر یا کمتر نه؟ رجایی دو ترمننال دارد که یکی 45% و دیگری 55% حجم کانتینری و دارا هستند پس 30% بی معنیه 2. حجم عملیات کانتینری 2500000 کانتینر؟ بر چه اساسی؟ و استدلالی؟ حجم جابه جایی به نسبت سال قبل تا الان در بندر رجایی کاهش داشته 3.چثدر امکان دارد که تاید واتر با توجه به حضور حسینا به رجایی برگردد با توجه به تحریم بودن شرکت و به دلیل سهامدار عمده خاص امکان داره طرف غربی دبه در بیاره یا سازمان ریسک فعالیت وسیع تاید واتر و قبول نکند 4.تایدواتر در سایر بنادر سرمایه گذاریهای خوبی داشته مخصوصا در بندر امام خمینی (سیلوی غلات) و اشاره ای در این تحلیل به آن نشده با تشکر
محمد رضا نیک رفتار :
8 سال پیش
با تشکر از حسن توجه جنابعالی، چند نکته رو عرض می کنم: 1-با توجه به سیاست سازمان بنادر، و نظرات مدیران این سازمان طی چند هفته گذشته ، احتمال حضور 3 اپراتور در ترمینال های کانتینری این بندر وجود دارد، به ویژه با توجه به ساختار و شرایط ترمینال 2 که به هیچ عنوان قابل مقایسه با ترمینال 1 نیست ،احتمال حضور 2 اپراتور در این ترمینال وجود دارد. همچنین احتمال حضور شرکت ها به شکل کنسرسیوم در مناقصه این بندر وجود دارد. که با این شرایط در نظر گرفتن سهم 30 درصدی منطقی به نظر می رسد، که یک فرض محافظه کارانه می باشد. 2- با توجه به جدول شماره 3 حجم عملیات کانتینری بندر شهید رجایی در چهار ماهه اول سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش 2.5 درصدی داشته که قابل ملاحظه نیست و می تواند در شش ماهه دوم سال جبران شود. همانطور که مستحضرید عمده واردات کشور از طریق از طریق بندر انجام می شود، و دلیل اصلی کاهش حجم فعالیت، کاهش واردات بوده، که با توجه به شرایط مالی دولت در سال جاری طبیعیه، اما انتظار افزایش قابل توجه واردات اواخر سال جاری و سال 95 وجود داره ،و رسیدن به حجم 2500000 کاملا در دسترس می باشد.
محمد رضا نیک رفتار :
8 سال پیش
3- طبق توافق اخیر تحریم های مستقیم شرکت برداشته خواهد شد، اما به نظر بنده دلیل اصلی حذف تاید واتر انحصار طلبی این شرکت در بندر شهید رجایی بود که باعث شد سازمان بنادر به بهانه تحریم این شرکت رو از عملیات کانتینری بندر شهید رجایی حذف کند. و در حال حاضر رویکرد شرکت در برخورد با سازمان بنادر به کلی تغییر کرده،و فکر نمی کنم برای حضور در مناقصه مشکلی داشته باشد. 4- لازم به ذکر است هدف از این گفتار تنها بررسی اثر عملیات کانتینری بندر شهید رجایی بر سود آوری شرکت بود نه سایر عملیات و پتانسیل های شرکت.
محمد رضا نیک رفتار :
8 سال پیش
تفاوت های ترمینال 1و 2 بندر شهید رجایی: 1- تفاوت عمق آبخور اسكله های ترمینال دوم با ترمینال اول بندر شهیدرجایی، عمق آبخور اسكله های ترمینال اول بین هشت تا 12 متر است در حالی كه این عمق در اسكله های ترمینال دوم 14 تا 16 متر است و كه امكان پهلوگیری كشتی های نسل ششم و هفتم به راحتی در ترمینال دوم وجود دارد، موضوعی كه تحقق آن در ترمینال اول با توجه به شرایط ساختاری آن دور از ذهن است. 2-ترمینال شماره 1 بندر شهید رجایی جمعا به 10 دستگاه گنتری کرین از انواع پاناماكس و پست پاناماكس قدیمی مجهز است که عمر مفید دو دستگاه از آنها (سال ساخت 1991) تقریبا تمام شده و دو دستگاه دیگر نیز به علت نقائص ساختاری ناشی از ضعف سازندگان داخلی و خارجی به این زودی ها قابل استفاده نیستند اما در مقابل، هشت دستگاه گنتری كرین فعلی ترمینال 1، از نوع سوپر پست پاناماكس جدید با ظرفیت 65 تن است و این در حالی است كه تعداد 18 دستگاه گنتری کرین پست پاناماکس دیگر نیز در اسکله های جدید این ترمینال (به طول حدود 2020 متر)، قابل نصب است. که ظرفیت این ترمینال را به 5 برابر ترمینال 1 می رساند.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه