آیا می دانستید یکی از اصول خدمات به مشتریان، داشتن ارتباط مناسب با سایر بخش هاست؟ یکی از اهرم های موفقیت هر شرکت یا سازمانی داشتن ارتباطات درست و بر مبنای همکاری در بخش های مختلف آن شرکت یا سازمان است. در صورتی که مشکلی بین اجزای مختلف یک شرکت وجود داشته باشد، خدمات رسانی به مشتریان، میزان موفقیت و عملکرد آن شرکت افت خواهد کرد.
یکی از بخش هایی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط است و دائماً بازخوردهای آنها را بررسی و شناسایی می کند بخش خدمات شرکت است. در بخش های خدماتی یک شرکت با استفاده از امکانات و رسانه های مختلف ارتباطی از قبیل تهیه کاتالوگ ها، ایمیل ها، شماره های تماس و. . . با مشتریان ارتباط برقرار می کنند.
این بخش از جمله بخش های مهم شرکت است. داشتن ارتباط مناسب با سایر بخش های شرکت و همچنین استفاده از تکنولوژی های به روز و جدید می تواند برای بخش خدمات شرکت بسیار مفید باشد تا خدمات به شکل صحیح، سریع و منظم به دست مشتریان برسد.
سعی کنید بخش خدمات و ارتباط با مشتریان را به شرکت های دیگری واگذار کنید ولی منابع قابل اعتمادی برای جمع آوری اطلاعات از آن شرکت ها و مراکز ایجاد کنید.