وزیر نفت در کرمانشاه گفت: پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه به‌عنوان تنها پالایشگاه نفت‌خام کشور در اولویت وزارت نفت قرار دارد. به گزارش پترونت، بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران کرمانشاهی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران اصلی طرح پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه هستند که وزارت نفت نیز در کنار مجموعه سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وزیر نفت با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری پالایشگاه آناهیتا بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری سنگین 2.5میلیارد دلاری تنها پالایشگاه نفت خام کشور است که در اولویت کاری وزارت نفت قرار دارد.

زنگنه با تاکید بر اینکه در حال حاضر پالایشگاه آناهیتا به‌عنوان تنها پالایشگاه در داخل کشور که در حال حاضر حمایت می‌شود، افزود: تمام تلاش ما برای راه‌اندازی سریع این طرح بوده و اصلی‌ترین موضوع آن فاینانس است. وی با اشاره به وجود برخی تحریم‌ها در صنعت نفت گفت: برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فناوری و بازیافت نفت در 58 میدان نفتی با 8 دانشگاه عقد قرارداد بسته شده است.