استفاده از بسته بندی مناسب برای محصولات دارای اهمیت بالایی در نگاه مشتریان است. امروزه برخی از مشتریان فقط به دلیل جذابیت بسته بندی محصولات برخی از برندها را به یکدیگر ترجیح می دهند. بی شک این امر در نگاه نخست عجیب به نظر می رسد، اما بسیاری از مشتریان به جای جذابیت بصری بسته بندی محصولات به مواد اولیه به کار رفته در آنها توجه می کنند بنابراین کسب و کارها باید توجه ویژه ای به نحوه بسته بندی محصولات شان نشان دهند. در غیر این صورت به سرعت از کانون توجه مشتریان خارج خواهند شد.
آلودگی پلاستیکی
یکی از مهمترین مواد اولیه برای بسته بندی محصولات پلاستیک است. اگرچه استفاده از پلاستیک به عنوان ماده اولیه در بسته بندی محصولات بسیار ارزان و ساده است، اما انتقادات بسیار زیادی از نظر زیست محیطی برای برندها به همراه دارد. درست به همین خاطر برخی از برندها به سوی استفاده از مواد اولیه جایگزین جهت گیری کرده اند.
سالانه شمار بالایی از پلاستیک های دورریخته شده در اقیانوس ها و دیگر آب های بین المللی پیدا می شود. اگر آلودگی محیط زیست با همین شدت ادامه پیدا کند، دیگر فضایی برای رشد جانوران دریایی و تداوم محیط زیست در دریاها و اقیانوس های مختلف باقی نخواهد ماند. همین امر استفاده از مواد قابل تخریب و تجذیه در طبیعت را بدل به امری مهم کرده است.
بسته بندی های قابل شست و شو
یکی از ایده های جذاب در مورد بسته بندی محصولات استفاده از موادی با قابلیت شست و شو است. این امر موجب فراهم سازی امکان استفاده چندباره از بسته بندی محصولات از سوی مشتریان می شود. امروزه بسیاری از برندها به جای سرمایه گذاری بر روی مواد اولیه قابل بازیافت برای بسته بندی بر روی مواد اولیه قابل شست و شو سرمایه گذاری می کنند. دلیل این امر امکان استفاده مداوم از بسته بندی موردنظر از سوی مشتریان است. این امر موجب ماندگاری بیشتر نام برند در ذهن مشتریان خواهد شد.