توسعه کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از برندها در این میان برای ورود به عرصه کسب و کارهای آنلاین به طور مداوم با هم در رقابت هستند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به افزایش شدید انتظارات مشتریان از برندها در طول ماه های اخیر است. این امر برای بسیاری از برندها شوکه کننده است. اینکه مشتریان از برندهای آنلاین حتی بیشتر از برندهای فیزیکی انتظار و توقع داشته باشند، مشکلات زیادی برای رفع شان ایجاد خواهد کرد.
براساس نظرخواهی موسسه تاک دست، 68 درصد از خریداران در صورت مشاهده کیفیت پایین خدمات مشتریان نه تنها اقدام به ترک برند موردنظر می کنند، بلکه دیگران را نیز نسبت به این امر آگاه خواهند ساخت. نتیجه این امر کاهش شدید اعتبار کسب و کارهای آنلاین است بنابراین برندها باید با درک درستی از وضعیت کنونی اقدام به ایجاد تغییر در عرصه کسب و کارشان نمایند.
یکی از نکات جالب در مورد کیفیت بالای خدمات مشتریان تاثیر پایینتر آن بر روی وفاداری مشتریان است. بر این اساس خدمات باکیفیت به مشتریان دیگر یک گزینه لوکس برای کسب و کارها به منظور جلب نظر مشتریان نیست، بلکه ضرورتی اساسی محسوب می شود.