اگر تصور می کنید که شبکه های اجتماعی در تسخیر عکس و فیلم قرار دارد، بدون شک سخت در اشتباه هستید. درواقع نوشتن متن، یک هنر واقعی است. علت این امر به این خاطر است که در تهیه یک عکس و یا فیلم چشم نواز، بخش اعظمی از کار به ابزارهای مورد استفاده بستگی دارد. این امر باعث می شود تا سهولت بالایی وجود داشته باشد، با این حال در زمینه متن نویسی، ابزار خاصی که کمک شایانی را نماید وجود نداشته و افراد باید با ذهن خود اقدام به نوشتن نمایند. به همین خاطر نیز تعداد افرادی که قلم رسایی داشته باشند، بسیار کم است. اگرچه این موضوع ناراحت کننده است، با این حال امری مطلق نبوده و می توان آن را تغییر داد. درواقع نویسندگان خوب، از بدو تولد در سطح فعلی قرار نداشته و این موضوع نیز یک مهارت محسوب می شود که هر فردی می تواند آن را به دست آورد، با این حال در این رابطه لازم است تا اصولی را رعایت نمایید. بدون شک این قوانین در هر مکانی تفاوت هایی را خواهد داشت. برای مثال اصول نوشتن یک کتاب با نوشتن کپشن، تفاوت های بسیار زیادی دارد. در این راستا به بررسی پنج موردی خواهیم پرداخت که شانس موفقیت متن های شما را در شبکه های اجتماعی، افزایش می دهد.
1-چندین متن اولیه داشته باشید
اشتباه بزرگ تقریبا تمامی افراد این است که بالافاصله پس از تهیه عکس و با فیلم خود، اقدام به نوشتن کپشن می کنند. این امر در حالی است که شما باید در این زمینه وسواس بالایی داشته باشید. به همین خاطر نوشتن چند متن اولیه، کاملا ضروری است. این امر به شما فرصت فکر کردن را می دهد که بدون شک منجر به نتایج بهتری خواهد شد. همچنین به هر میزان که نمونه های بیشتری را مشاهده کرده باشید، ایده ها و چارچوب فکری منظم تری خواهید داشت. در این راستا نظرسنجی از افراد مختلف نظیر همکاران نیز می تواند یک اقدام خوب باشد. درواقع می توانید از آنها به عنوان یک نمونه کوچک از جامعه هدف خود، استفاده نمایید.
2-یکنواخت بودن را فراموش کنید
یک متن یکنواخت که تمامی متن کاملا شبیه به هم هستند، بدون شک جذابیت لازم را ندارد. در این راستا توصیه می شود که برخی از موارد را با فونت درشت، تایپ نمایید تا تنوع ایجاد شود. در این راستا کمک گرفتن از استیکرها نیز کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید منظور و احساس خود را منتقل نموده و با مخاطب خود ارتباط برقرار نمایید. در نهایت تبدیل کلمات کلیدی به هشتگ، از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه خود قرار دهید.
مطلب مرتبط: راهکارهای نگارش کپشن حرفه ای در اینستاگرام
3-متن های بیش از حد کوتاه را کنار بگذارید
اگرچه رعایت اصل اختصار امری کاملا هوشمندانه محسوب می شود، با این حال این امر به معنای اتمام کار در یک الی دو خط نیز نبوده و لازم است تا با توجه به نیاز خود اقدام نمایید. درواقع توصیه کلی این است که حداقل چهار خط متن بنویسید. برای مثال صرفا به ذکر ویژگی های محصول بسنده نکرده و در این رابطه داستان سرایی نیز داشته باشید. بدون شک با مورد توجه قرار دادن چند موضوع، حتی ممکن است با کمبود فضا نیز مواجه شوید. به همین خاطر توصیه می شود که از استراتژی قسمت بندی اقدامات، استفاده نمایید.
4-از ایجاد تعامل غافل نشوید
یک متن قوی باید قدرت ایجاد تعامل را داشته باشد. درواقع بدترین حالت ممکن این است که مخاطب صرفا بازدیدکننده اقدامات شما محسوب شود. در این راستا استراتژیها بسیار متنوع است و شما می توانید موارد خلاقانه ای را برای نخستین بار مورد استفاده قرار دهید. برای مثال سوال پرسیدن در پایان متن، ساده ترین اقدام در این زمینه محسوب می شود. در این رابطه درخواست مستقیم برای انجام یک کار نیز از دیگر موارد بسیار رایج محسوب می شود.
در نهایت توصیه می شود که یک سبک خاص را برای خود داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا بسیاری از افراد صرفا به خاطر شیوه نگارش شما، اقدام به پیگیری موارد نمایند. بدون شک این موضوع خود یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ محسوب می شود.