آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که اعتقاد دارند استفاده از مواد ارگانیک مزیتی رقابتی محسوب می شود؟ بدون شک این موضوع صحت داشته و صاحبان رستوران هایی که اصرار به عدم اهمیت این موضوع دارند، تنها خود را از یک فرصت طلایی موجود، محروم کرده اند. در همین راستا پس از مصاحبه از چندین مدیران رستوران هایی که این سیاست را در پیش گرفته و نتایج فوقالعاده را به دست آورده اند، به دلایلی دست پیدا کرده ایم که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
1-کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر
بدون شک مواد ارگانیک کیفیت غیرقابل مقایسه ای با سایر مواد غذایی داشته و این امر باعث می-شود تا در نهایت کیفیت غذای شما نیز ارتقایی چشمگیر را داشته باشد. نکته جالب این است که بنا بر تحقیقات انجامشده این مواد، پذیرای باکتریهای به مراتب کمتری نیز هستند. این نکته را فراموش نکنید که در صورت استفاده از این موارد، شما می توانید با کشاورزان محلی ارتباط برقرار کنید. درواقع افراد هنگامی که بدانند یک محصول دقیقا از کجا تهیه شده است، اطمینان بیشتری را پیدا خواهند کرد. حذف واسطه، باعث می شود تا قیمت تمامشده کاملا مقرون به صرفه باشد. به همین خاطر ابدا نباید آن را اقدامی بیش از حد هزینهبر در نظر بگیرید.
2-کمک به اقتصاد محلی
این امر که برندی محبوب در جامعه محلی خود باشید، یک اقدام بسیار ضروری محسوب می شود. درواقع سود اصلی شما از طریق این افراد به دست خواهد آمد. به همین خاطر اگر شما به اقتصاد آنها کمکی را کرده باشید، بدون شک به انتخاب اول آنها تبدیل خواهید شد. این امر خود نتیجه-ای فراتر از صدها تبلیغ را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر توصیه می شود تا به جای صرف هزینه برای روش های منسوخ شده، به دنبال راهکارهای جدیدتر و تاثیرگذارتر نظیر اقدام مذکور باشید. در نهایت حمایت شما از کشاورزی، خود چندین فرصت شغلی را برای مردمان محلی به وجود میآورد.
مطلب مرتبط: به ارگانیک ها اعتماد کنید
3-وجود محصولات تازه تر
در بسیاری از رستوران ها به این علت که مواد غذایی از نقاط بسیار دور تهیه می شود، تازگی ای در آنها مشاهده نشده و این امر بدون شک یک نکته منفی است. این امر در حالی است که از طریق محصولات ارگانیگ، شما در کمترین زمان ممکن به مواد دسترسی خواهید داشت. در نهایت توجه داشته باشید که در حال حاضر یک توجه جهانی به سمت این دسته از محصولات که سالم تر هستند وجود داشته و این امر می تواند به دلیلی برای مراجعه افراد حتی از مسافت های دور تبدیل شود. همچنین فراموش نکنید که توجه به این بخش کمتر انجام شده و شما می توانید با تکیه بر آن رشدی فوقالعاده را برای خود داشته باشید. این موضوع حتی می تواند باعث شود تا شما به مثالی برای متخصصان تغذیه و افراد دغدغهمند تبدیل شوید.
4-به کاهش انتشار کربن کمک خواهد کرد
با توجه به تغییرات اقلیمی شدید و افزایش دمای بیسابقه سطح زمین، بسیاری از برندها از برنامه -های خود برای کاهش میزان انتشار کربن صحبت می-کنند، با این حال شما نیز به عنوان یک رستوران می توانید در این رابطه اقدامات بزرگی را انجام دهید. درواقع در کشاورزی رایج، میزان استفاده از کودهای شیمیایی و انواع سمپاشی ها بسیار بالا بوده و این امر کربن زیادی را وارد محیط می-کند، با این حال در فرآیند تهیه محصولات ارگانیک ابدا این موارد وجود نداشته و شما از این موضوع می توانید در کنار کمک به ایجاد جهانی بهتر، به عنوان عامل تبلیغاتی خود نیز استفاده کنید، با این حال توجه داشته باشید که این امر باید کاملا صادقانه و مطابق حقیقت باشد. در غیر این صورت با اتهام فریبکاری و نتایج کاملا عکس مواجه خواهید شد.