کرونا بسیاری از مشاغل را با تهدیدی جدی مواجه ساخته و در این شرایط کمک به آنها امری ضروری محسوب میشود. درواقع این موضوع نه تنها مشاغل، بلکه کارکنان را نیز با معضل مشکلات مالی مواجه ساخته است. تحت این شرایط این شبکه لینکدین در جدیدترین اقدام خود، دست به خلاقیتی جالب زده و اعلام کرده است که برای مدت سه ماه، تبلیغات برای برخی از حوزه های کاری ضروری، رایگان خواهد بود. در کنار این اقدام، این دسته از مشاغل برای افرادی که دارای مهارت های لازم هستند، با یک زنگ هشدار نشان داده خواهد شد تا سریعا امکان جذب نیرو مهیا باشد. میزان استفاده از تنها شبکه تخصصی کسب و کار در روزهای قرنطینه، رشدی 55درصدی را داشته است و این موضوع بر روی سودآوری این شبکه تاثیر بسزایی را داشته است. به همین خاطر این اقدام مشکل مالی خاصی را به همراه نخواهد داشت.
برندهایی که از این طرح رایگان میتوانند استفاده کنند شامل حوزه های سلامت و بهداشت، انبارداری، سوپرمارکت ها، شرکت های حمل و نقل و مشاغل داوطلبانه است. درواقع بنا بر تحقیقات انجام شده، این حوزه ها در شرایط فعلی، اهمیتی حیاتی دارند. درواقع اگرچه برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر گوگل و فیسبوک تلاش هایی را خصوصا در زمینه اطلاعرسانی درست انجام داده اند، با این حال این اقدام لینکدین را باید کمکی جدی تر محسوب کرد. درواقع این اقدام فرصتی برای رشد این شبکه که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است، می باشد. بدون شک در شرایط فعلی نیاز به کادر درمانی بسیار زیاد بوده و این امر باعث شده است تا شاهد فعالیت مجدد بازنشسته های این حوزه نیز باشیم.
مطلب مرتبط: مزایای شبکه مجازی لینکدین برای کسب و کارها
در این رابطه جان مارو از مدیران لینکدین عنوان کرده است که این اقدام، تنها شروع فعالیت ها برای کمک به مشاغل بوده و بدون شک شاهد مواردی جدیدتر نیز خواهیم بود. تحت این شرایط حتی ممکن است بنا بر نیاز آتی، تغییراتی در طرح فعلی نیز اعمال شود. حال باید دید که اقدام لینکدین در این روزهای بحرانی، چه تاثیراتی را به همراه خواهد داشت. درواقع با توجه به این امر که طرح مذکور به تازگی در دست اجرا است، هنوز نمی توان نسبت به میزان موفقیتآمیز بودن آن اطمینان لازم را داشت.