در جدیدترین نسخه اینستاگرام، اکانت های تجاری از یک قابلیت کاملا کاربردی برخوردار خواهند بود. درواقع بنا بر آخرین آمارها، بیش از 70درصد مشتریان، پاسخگویی سریع را ارزشمند دانسته و آن را جزو توقعات خود می دانند، با این حال حتی اگر چند ادمین به صورت همزمان نیز بر روی یک صفحه فعالیت کنند، پاسخ دادن به همه افراد پس از کسب شهرت، بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. برای آسان شدن این اقدام، اینستاگرام قابلیت Quick Replies را ارائه کرده است.
برای آن تنها کافی است که در بخش دایرکت، پیام های پیشفرض خود را درج کرده و از آن برای پاسخ دهی سریع استفاده کنید. این امر سرعت کار را بسیار افزایش خواهد داد. با توجه به این امر که اینستاگرام به اولویت اول اکثر برندهای تجاری تبدیل شده است، باید دید که این طرح تا چه اندازه مورد استقبال قرار گرفته و اقدامات بعدی مدیران این شبکه چه خواهد بود. درواقع در شرایط حال حاضر که ویروس کرونا منجر به قرنطینه خانگی شده است، میزان استفاده از اینترنت رشدی چندین برابری پیدا کرده و این امر باعث شده است تا پاسخگویی صفحات تجاری امری به مراتب دشوارتر شود. به همین خاطر اکنون بهترین زمان برای معرفی این قابلیت جدید بوده است.