تحقیقات اخیری که روی مصرفکنندگان انجام شده نشان میدهد که اکثر آنها بیشتر به دنبال موادغذایی باکیفیت و سالم هستند، نه قیمت پایین. به گزارش وال استریت ژورنال، برندهای فست فود مکدونالد، تاکو بل و KFC در سرتاسر شناخته شده هستند، اما براساس آخرین گزارش رسیده درباره فستفودهای مورد علاقه مصرفکنندگان، In-N-Out Burgers، Chipotle Mexican Grill ,Chick-fil-A Chipotle از محبوبیت بیشتری در امریکا برخوردار هستند.
براساس گزارشهای منتشر شده In-N-Out Burgers، به دلیل کیفیت مواد اولیه و خدمترسانی، بهترین رستوران فستفود زنجیرهای امریکایی است که شبکهای از ۲۹۰ شعبه در ایالتهای جنوبغربی امریکا، با مرکزیت کالیفرنیا دارد. این آمار نتیجه بررسی بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای فستفودی است که برای جذب مشتریان جوانی که به طور فزایندهای به دنبال موادغذایی سالم و تازه هستند، تلاش میکنند.
تاد مارکز دبیر ارشد پروژه تحقیقاتی مصرفکنندگان با استناد به تحقیقات انجام گرفته در این خصوص میگوید: «کیفیت موادغذایی بیشتر از پایین بودن قیمت آن برای مشتریان اهمیت دارد. معیار اصلی آنها برای انتخاب فستفود، کیفیت و سالم بودن موادغذایی است.»