طی چند سال اخیر هوآوی برترین برند تازهوارد بازار بوده است که به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده و این امر حیرت بسیاری را به همراه داشت، با این حال امسال با تحریم های آمریکا، این شرکت دیگر قادر به استفاده از خدمات گوگل نبوده و این مسئله آنها را تحت فشار قرار داده است. در این شرایط سخت هیچ چیز بدتر از یک رسوایی نخواهد بود.
اتهام شرکت این بوده است که از تصاویر دوربین های DSLR به عنوان تبلیغ کیفیت لنزهای گوشی نوا 3 استفاده کرده است که با واکنش رسمی و عذرخواهی مدیران هوآوی همراه شد. نحوه برملا شدن این فریبکاری، توسط یک عکاس چینی صورت گرفته است.
وی پس از مشاهده تصاویر اعلام کرد که آنها را قبلا در یک مسابقه عکاسی دیده است که با دوربین Nikon D850 ثبت شده بود و ثبت کننده این تصاویر نیز فردی به نام سو تای است، با این حال مدیران هوآوی علت این اتفاق را در سهل انگاری در ذکر نام عکاس دانسته و استفاده از آن را تنها برای تشویق افراد به عکاسی در شرایط مختلف، عنوان کرده است. با این حال این بهانه ابدا قابل قبول نیست. درواقع سوالی که برای بسیاری از کاربران ایجاد شده است این است که این برند ممکن است دروغ های دیگری را نیز مطرح کرده باشد که تا به امروز فاش نشده است. این مسئله بدون شک بر روی میزان اعتمادها نسبت به این برند چینی، تاثیر مستقیمی را خواهد داشت. حال باید دید که این اتفاق، چه تاثیری را بر روی میزان فروش هوآوی به همراه دارد.
مطلب مرتبط: تمسخر هوآوی به سبک شیائومی
ذکر این نکته ضروری است که در چند وقت اخیر، برند رقیب، شیائومی از تحریم عای هوآوی نهایت استفاده را کرده و حتی آنها را به مزیت رقابتی خود تبدیل کرده است. درواقع از آخرین تمسخر وضعیت هوآوی توسط این شرکت، زمانی نگذشته است و حالا باید منتظر یک واکنش جدید از سوی آنها باشیم.