پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک شما همواره حامل خبرهای خوب برای مشتریان خود نخواهید بود. اگرچه این امر اجتناب ناپذیر است، با این حال نحوه بیان آن عامل تعیین کننده محسوب می-شود. به همین خاطر آگاهی نسبت به روش های موثر در این رابطه، کاملا سودمند خواهد بود. در همین راستا و در ادامه به بررسی شش مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

1-پیشنهاداتی مثبت را داشته باشید

اطلاع رسانی درباره اخبار

بدون شک اخبار منفی، مشتریان شما را ناراحت خواهد کرد. تفاوتی ندارد که این موضوع چه می باشد، شما باید به دنبال بهبود سریع آنها باشید. در این رابطه ارائه یک پیشنهاد جدید و جذاب، به خوبی می تواند ذهن فرد را از اتفاق رخ داده منحرف کند، با این حال توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید به دنبال مخفی کردن اخبار از مخاطبان خود باشید. این امر بدون شک اوضاع را بیش از حد سخت خواهد کرد.

2-اعتبار زیادی داشته باشید و شرایط طرف مقابل خود را درک کنید

به هر میزانی که اعتبار شما بیشتر باشد، بدون شک اخبار منفی چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال تمامی راهکارها برای افزایش اعتبار برند خود باشید. این امر تاثیر اخبار بد را به شدت کاهش خواهد داد. در نهایت این امر که به خوبی شرایط فرد مقابل را درک کنید، به رفتار بهتر شما منجر خواهد شد. درواقع یک الگوی یکسان برای تمامی مشتریان، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا قبل از هرگونه ارتباط، خود رابه جای مشتری قرار داده و تمامی رفتارهای احتمالی آنها را بسنجید.

3-ناراحتی خود از اوضاع پیش آمده را مطرح کنید

این امر که مشتری بداند که شما از شرایط پیش آمده کاملا ناراحت و در تلاش برای جبران آن هستید، بدون شک از حجم ناراحتی آنها خواهد کاست. به همین خاطر کمک گرفتن از احساسات خود را جدی بگیرید. درواقع این امر که خود را در شرایط و احساس مخاطب شریک کنید، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود.

مطلب مرتبط:  چگونه وقتی خودمان مقصر نیستیم، خبرهای بد را انتقال دهیم؟

4-صداقت داشته باشید

شما باید کامل ترین اطلاعات موجود را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. در این رابطه حتی از اعتراف به اشتباهات خود واهمه ای نداشته و صداقت کامل خود را به نمایش بگذارید. بدون شک این امر بر روی مخاطب تاثیرگذار خواهد بود. این امر حتی باعث خواهد شد تا آنها از این رفتار شما، تشکر کنند. همچنین فراموش نکنید که مشتری حتی اگر صدای خود را نیز بلند کرد، شما باید در تلاش برای آرام کردن آنها باشید. به همین خاطر آگاهی از دانش روان شناسی، می تواند در این زمینه کاملا سودمند باشد.

5-راه حل هایی برای خروج از این اوضاع داشته باشید

درواقع حتی بهترین عذرخواهی ها نیز برای مشتریان فایده ای را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر شما باید راهکارهایی را پیشنهاد دهید. اگرچه ممکن است برخی تصور کنند که باید به دنبال بهترین راه حل موجود باشند، با این حال واقعیت این است که محکوم بودن به یک انتخاب، خود ممکن است به ناراحتی افراد بیفزاید. به همین خاطر دست آنها را در انتخاب باید باز نگه دارید. در نهایت در طول مکالمه خود، از کلمات منفی کمترین استفاده را داشته باشید تا افراد به اطمینان لازم دست پیدا کنند که مشکل موجود، برای شما غیرقابل حل نخواهد بود.

6-در این زمینه تمرین داشته باشید

بدون تمرین ممکن است رفتاری را از خود نشان دهید که کاملا اوضاع را بدتر خواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا به دنبال کسب مهارت در این زمینه باشید. با نگاهی به اطراف خود، همواره افرادی را می توان یافت که بهتر از سایرین می توانند اخبار بد را منتشر کنند. درواقع این امر ممکن است به خاطر مهارتی است که در اثر انجام چندباره این اقدام به دست آمده است. به همین خاطر لازم است تا برای رفتاری حرفه ای، از اهمیت تمرین غافل نشوید.

منبع : businesscollective
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7SE6g9xD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه