برای هر کارآفرینی یکی از مهم ترین لحظات، کسب نخستین مشتری است، با این حال بسیاری از آنها تصور می کنند که تنها باید به تبلیغات پرداخته و منتظر مراجعه مشتری بمانند. این امر در حالی است که تبلیغات در زمانی که هنوز به شهرت کافی دست پیدا نکرده اید، ممکن است این روند را به شدت با کندی مواجه سازد. به همین خاطر نیز همواره شاهد برندهایی هستیم که تا چند روز اول فعالیت خود عملا هیچ مشتری ای را ندارند. به همین خاطر در صورتی که خواهان آن هستید تا در نخستین، حداقل به اولین مشتری دست پیدا کنید، نیاز به اقدامات بیشتری خواهید داشت. در این رابطه استفاده از تجربه موفق کارآفرین های دیگر، می تواند کاملا کارساز باشد. در همین راستا و در ادامه به بررسی طریقه کسب نخستین مشتری از زبان 9 کارآفرین موفق، خواهیم پرداخت.
1-دورن بلاچ موسس برند PoshlyInc
نخستین مشتری شما حتما نباید افرادی از جامعه هدف باشد. درواقع شما برندها را نیز می توانید مورد توجه قرار دهید. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید چوب فعالیت دارید، یک برند مبلمان سازی، می تواند مشتری شما باشد. در این رابطه این امر که یک مطلب اختصاصی را به آنها اختصاص دهید، خود می تواند اقدامی جذاب محسوب شود. برای مثال در رابطه با مزیت ها، می توانید برند مدنظر را به عنوان نمونه موردی خود انتخاب کنید. حال در صورتی که این مطلب را برای آنها ارسال کنید، به علت ذکر نام برند آنها، یک دید مثبت در رابطه با شما شکل خواهد گرفت. به همین خاطر امکان یک قرارداد فوق العاده در همان روز اول کاری شکل خواهد گرفت، با این حال در صورتی که از موفقیت آمیز بودن این اقدام خود چندان اطمینان ندارید، لازم است تا برندهای دیگر را نیز مورد توجه قرار داده و در آخر در تلاش برای جذب افراد باشید. بدون شک هدفی بزرگ در ابتدای کار، شروعی درخشان را برای شما رقم خواهد زد و منجر به شهرت هرچه سریع تر برند شما می شود. درواقع از این روش تحت عنوان رهبری فکری، یاد می شود که برای کسب مهارت کافی در این زمینه، مطالعه مقالات موجود، کاملا کارساز خواهد بود.
مطلب مرتبط: تداوم تجربه مشتری در تجربه برند
2-ماری نیولندز موسس برند Stafferun
در راستای پیدا کردن نخستین مشتری، این امر که خود به عنوان مدیر شرکت به دفتر شرکت و یا خانه افراد حضور پیدا کنید، اقدامی منحصر به فرد و عجیب خواهد بود. این امر به خوبی ارزش شما را نسبت به مشتریان نشان داده و زمینه یک گفت وگوی دوستانه را فراهم خواهد کرد، با این حال باید از پاسخ منفی افراد ناامید نشده و به کار خود تا زمانی که نخستین مشتری را پیدا نکرده اید، ادامه دهید. در نهایت آشنایی شما، اطلاعات مفیدی را از جامعه هدف به همراه خواهد داشت. به همین خاطر نیز لازم است تا این اطلاعات را در جایی ذخیره کرده و یک پایگاه داده مناسب را از همان روز اول برای خود ایجاد کنید. در این رابطه مکان یابی درست نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید یک کالای لوکس فعالیت دارید، حضور در محلات افراد ثروتمند، شانس موفقیت به مراتب بالاتری را به همراه خواهد داشت.
3-کلسی ریچت موسس برند venuebook
این امر که شروع کار شما با یک نشست باشد، خود فرصتی مناسب را برای پیدا کردن مشتری ایجاد خواهد کرد. برای این امر حتی می توان یک جشن را به مناسبت شروع کار خود ایجاد کرد. حال تنها کافی است که از چند روز قبل، تبلیغات کافی را برای حضور هرچه بیشتر افراد فراهم آورید. بدون شک این امر منجر به تحت تاثیر قرار دادن احساسات افراد و آشنایی کامل آنها با برند شما خواهد شد. در نهایت از برگزاری مسابقه و جایزه دادن نیز غافل نشوید. درواقع افراد باید از حضور در جشن و یا نشست شما کاملا راضی باشند. در نهایت این امر که کاتالوگ و یا اپلیکیشن خود را در اختیار عموم قرار دهید و یا جوایزی را از میان محصولات خود اهدا کنید، از دیگر اقدامات موثر محسوب می شود. بدون شک در صورت یک برنامه ریزی درست و عملکردی درخشان، به چیزی بیش از یک مشتری، دست پیدا خواهید کرد.
4-جایوت سینگ موسس برند rtslabs
این امر که از افراد بخواهید تا به نمایندگان فروش شما تبدیل شوند، خود از دیگر اقدامات موثر محسوب خواهد شد. درواقع بازاریابی فرد به فرد یا دهان به دهان، از جمله شیوه های جذاب برای فروش محصولات محسوب می شود. در این رابطه می توان یکی از شرط های همکاری خود را ثبت نخستین فروش تعیین کرد. این امر باعث خواهد شد تا در همان روز اول، اولین مشتریان خود را به دست آورید.
5-استنلی میاتین موسس برند truefilmproduction
بدون شک خانواده و دوستان، در هیچ تلاشی برای کمک به شما دریغ نخواهند کرد. به همین خاطر می توان انتظار داشت که آنها به نخستین مشتریان شما تبدیل شوند. در این رابطه این امر که در روز نخست کار خود، آنها را مورد توجه جدی قرار دهید، بهترین تصمیم ممکن خواهد بود، با این حال این افراد باید از مدت ها قبل از فعالیت شما آگاهی پیدا کرده باشند. درواقع یک خبر ناگهانی ممکن است مساوی با عدم آمادگی لازم آنها برای خرید باشد.
6-جاستین بیگل موسس برند infographicworld
فرصت های موجود را مورد توجه قرار دهید. این امر بهتر از زمانی خواهد بود که در تلاش برای ایجاد آن باشید. برای مثال ممکن است یک شرکت، اخیرا به دنبال محصولی باشد که شما قصد تولید آن را دارید، بدون شک توجه به این موارد، شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. به همین خاطر اولویت اول باید افراد و یا شرکت-هایی باشند که نیاز بیشتری را به شما دارند. با تحلیل اوضاع بازار نیز به بسیاری از موقعیت های مناسب برای شروع قدرتمند، دست پیدا خواهید کرد.
7-جو اپفلباوم موسس برند ajaxunion
اولین مشتری می تواند همکاران و یا حتی مدیر قبلی شما باشد. درواقع ترک شرکت، نباید به معنای قطع ارتباط محسوب شود. به همین خاطر از مورد توجه قرار دادن آنها غافل نشوید. این امر حتی می تواند زمینه همکارای های طولانی مدت را نیز به وجود آورد.
8-ریتیکا پوری موسس برند Storyhackers
ازCraigslist استفاده کنید. درواقع این شرکت یک سایت نیازمندی ها محسوب می-شود که در بیش از 50 کشور فعالیت دارد. به همین خاطر مراجعه به آن می تواند شما را با مشتریان بسیاری مواجه سازد. همچنین نباید از ایجاد آگهی برای خود نیز غافل شوید.
مطلب مرتبط: دلایل از دست دادن مشتری
9-اندرو هویفت موسس برند datecheckpro
منطقه خود را اولویت اول قرار دهید. درواقع تا زمانی که به شهرت لازم دست پیدا نکرده اید، فعالیت محدود و تمرکز گزینه ای مناسب خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا از روش های مختلف نظیر تماس و یا ارسال ایمیل برای پیدا کردن مشتری خود استفاده کنید. در این رابطه فراموش نکنید که متن پیام شما صرفا یک تبلیغ ساده نباید باشد. درواقع لازم است تا زمینه کاری و توانایی های خود را به صورت کامل و صادقانه بیان کنید.