در شرایطی که توجه تقریبا تمامی افراد به این موضوع است که کمبود های خود را برطرف و یا پنهان نمایند، آیا تاکنون فکر کرده اید که از آنها به عنوان فرصتی تبلیغاتی استفاده کنید؟ در این راستا با توجه به شرایط حال حاضر که ویروس کرونا باعث افزایش حجم استفاده افراد از اینترنت شده است، یکی از اقدامات بسیار مثبت این است که ضعف های خود در این رابطه را تا حدامکان جذاب نمایید. به عنوان نمونه یکی از این مواد صفحات 404 محسوب می شود که به معنای وجود مشکل در بارگذاری صفحه است. این امر بدون شک یک پیام ناراحت کننده برای افراد محسوب می شود. اگرچه رفع حداکثری این موارد باید مورد توجه شما قرار گیرد، با این حال با نگاهی واقع بینانه پی به این امر خواهید برد که در عمل چنین وضعیتی امکانپذیر نبوده و به همین خاطر ضروری است تا به دنبال راهکارهایی برای جذاب سازی این موضوع باشید. در این راستا استفاده از طنز، باعث خواهد شد تا بار منفی یک پیام، تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در این راستا به بررسی اقدامات انجام شده در این زمینه از سوی چند برند مطرح، خواهیم پرداخت.
1-Disney
بزرگ ترین برند فعال در حوزه تولید انیمیشن از یکی از شخصیت های خود با نام رالف خرابکار برای جذاب سازی این صفحات استفاده کرده است. درواقع این معنا منتقل می شود که این شخصیت، اقدام به نابودی صفحه موردنظر کرده است که بدون شک برای هر کاربری، یک صفحه کاملا جذاب خواهد بود. در رابطه با محبوبیت این شخصیت تنها کافی است که بدانید که در زمان انتشار، جایزه اسکار را به دست آورده و سودی بیش از 3 برابر بودجه را داشته است.
مطلب مرتبط: راهکارهایی ساده برای افزایش ترافیک سایت
2-Apartment Therapy
این برند که در زمینه طراحی داخلی و دکور فعالیت دارد، برای صفحه خطا 404 از یک متن جالب استفاده کرده است. درواقع آنها برای درگیر نگه داشتن مخاطب خود به آنها پیشنهاد می کنند که از سایر بخش ها دیدن نموده و پس از برطرف شدن مشکل، به سراغ این صفحه بیایند. همچنین آنها به افراد پیشنهاد می کنند که با وارد کردن ایمیل خود، از زمان برطرف شدن این خطا، آگاهی پیدا کنند. این امر خود باعث می شود تا مخاطب برند را در برابر اشتباهات کاملا مسئول دانسته و احتمال کنار گذاشتن آنها و انتخاب برندی دیگر، به حداقل برسد.
3-CoSchedule
برای بازاریاب ها سایت فوق کاملا شناخته شده محسوب می شود که ابزارهایی را در اختیار این افراد قرار می دهد که باعث افزایش سرعت کار آنها خواهد شد. در این راستا آنها از عامل طنز برای صفحات 404 خود استفاده کرده و عکسی از چند هاسکی را به نمایش گذاشته اند که در حال آفتاب گرفتن بوده و در پایین آن اعلام کرده اند که به نظر می رسد این صفحه، به تعطیلات رفته است. در این رابطه خود تصویر، به اندازه این جالب و حتی تا حدودی خنده دار است که فرد به صورت کامل، مشکل موجود را فراموش خواهد کرد.
4-Red Bull
این برند جهانی برای صفحات خطا خود به جملات طنز پناه برده است. درواقع آنها به این صورت رفتار می کنند که خودشان نیز از نبود صفحه شوکه شده اند و رفتن آنها را مایه خجالت توصیف می کنند. در کنار این موضوع تلاش شده است تا با قرار دادن مخاطب مشابه، افراد را همچنان با سایت خود درگیر نگه دارند.
5-Marvel
این برند تلاش کرده است تا از محبوبیت شخصیت های خود نظیر کاپیتان آمریکا، برای فراموش کردن مشکل موجود استفاده کند. در این راستا به صورت تصادفی، یکی از شخصیت ها به نماش درآورده میشود و دلیل وضع موجود را حمله ناگهانی دشمن اصلی هر یک از شخصیت ها عنوان می شود. این موضوع اگرچه ساده است، با این حال در زمینه کاهش نارضایتی کاربران، تاثیر معجزه آسایی را داشته است.
مطلب مرتبط: 5 دلیل عمده پایین بودن ترافیک سایت
در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی موارد معرفی شده صرفا در راستای ایده گرفتن شما بوده و توصیه می شود که به دنبال طرحی منحصر به فرد و با توجه به امکانات و مزیت های خود باشید. تحت این شرایط بهترین نتایج را به دست خواهید آورد.