داشتن یک تیم کاری متحد و دارای سطح بالایی از انسجام برای هر برندی امری مهم محسوب می شود. بسیاری از مدیران نیز برای داشتن چنین تیمی هر کاری انجام می دهند. البته امروزه مدیریت تیم های کاری به سادگی گذشته نیست. دلیل آن نیز تمایل بسیاری از کارمندان و صدالبته برندها برای پیگیری روند دورکاری است. این امر از زمان ظهور همه گیری کرونا به عنوان یک ترند مهم در میان کارآفرینان ایجاد شد. اکنون نیز با وجود کاهش میزان حساسیت کرونا باز هم بسیاری از مردم از این شیوه استفاده می کنند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از راهکارهایی برای ایجاد اتحاد در میان کارمندان تان که در شیوه دورکاری فعال هستند، خواهید بود.
برخی از برندها نیمی از نیروی کارشان را به طور حضوری و بخشی دیگر را نیز به طور دورکاری استخدام می کنند. این امر نیز سختی های خاص خودش را دارد. شما در هر صورت باید هر لحظه برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان آماده باشید. در این میان مدیریت کارمندان دورکار امر بسیار سخت تری در مقایسه با هر امر دیگری خواهد بود.
بسیاری از برندها برای کارمندان دورکارشان هیچ ایده متفاوتی ندارند. در این صورت شما اگر در چنین برندی فعالیت داشته باشید، خیلی زود به عنوان یک کارمند دورکار کنترل همه چیز از دست تان خارج خواهد شد. این امر می تواند شروع یک سقوط آزاد مستقیم باشد. درست به همین دلیل اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید، باید همیشه سیاست های دقیق و درستی برای تعامل میان اعضای مختلف تان داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود برندتان به نقطه پایان مسابقه رسیده و هیچ عایدی هم نداشته باشد.
مطلب مرتبط: چگونه سطح تعامل با کارمندان در شرکت را افزایش دهیم؟
امروزه شمار بالایی از برندها برای کاهش هزینه ها اقدام به استفاده از استراتژی دورکاری می کنند. این امر می تواند ایده بسیار خوبی برای برندها باشد، اما باید با دقت نظر بسیار زیادی دنبال شود، در غیر این صورت شما خیلی زود از استراتژی مورد نظر پشیمان خواهید شد. هدف ما در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در زمینه مدیریت تیم های کاری در قالب دورکاری است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی کارمندان دورکار کمک کرده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری افزایش می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مرور خواهیم کرد.
ایجاد کانال های ارتباطی درونی
تجربه دورکاری برای بسیاری از افراد همراه با مشکلات بسیار زیادی است. این امر اگر فرد مورد نظر برای نخستین بار در زمینه دورکاری فعال باشد، بی نهایت سخت تر نیز می شود. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ برای کارمندان دورکارشان اقدام به ارائه یک راهنمای دقیق می کنند. این امر به آنها برای نحوه فعالیت، شیوه های ارتباطی با دیگران و هزاران نکته دیگر کمک خواهد رساند. مسئله بعدی در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های تاثیرگذار است. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیاد به همراه داشته باشد. چرا که کارمندان دورکار همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با سوالاتی مواجه می شوند که به سادگی امکان دریافت پاسخ از سوی مدیران را ندارد.
توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از شیوه های ارتباطی مدرن است. در دنیایی که راهکارهای ارتباطی روز به روز توسعه پیدا می کند، شما نیز باید در برندتان از این راهکارها به خوبی استفاده نمایید، در غیر این صورت خیلی زود شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. در این میان نیز برخی از برندها پیش دستی کرده و یک الگوی مناسب برای ارتباط میان کارمندان و مدیران را به طور پیش فرض به همه آموزش می دهند. این امر می تواند بسیاری از دردسرهای شما به عنوان مدیر یک برند را کاهش دهد. هرچه باشد مدیریت یک برند وقتی همه ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند، امر ساده ترین خواهد بود. در این میان هم نباید تفاوتی میان کارمندان حضوری و دورکار باشد.
استفاده از تجربه برندهای بزرگ در زمینه مدیریت کارمندان در قالب دورکاری می تواند برای بسیاری از برندهای تازه تاسیس یا کوچک راهگشا باشد. این امر شانس شما در بازار را به طور چشمگیری توسعه خواهد داد. یادتان باشد شما در بازار همیشه مدت زمان محدودی برای اجرای ایده های تان دارید. پس اگر زود اقدام به ایجاد کانال های ارتباطی برای برندتان نکنید، فرصت های طلایی به سرعت از دست می رود.
هرچه ارتباط میان کارمندان با هم و مدیران ساده تر باشد، شما شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. این امر می تواند فرصت های شما را به طور ویژه ای افزایش دهد. از سوی دیگر کارمندان دورکار نیز با بهره وری بالاتری به کارشان ادامه می دهند. هرچه باشد کسی دوست ندارد کارمندان را در قالب دورکاری استخدام کرده و در نهایت کیفیت کاری بسیار پایین تری نیز از آنها بگیرد.
تعیین اهداف مشخص
اهداف یک برند از حضور در بازار باید کاملا روشن باشد. این امر به برند مورد نظر برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط آن در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد برای اثرگذاری بر روی مشتریان یک تیم کاری نیز باید اهداف دقیق و مشخصی داشته باشد. اینکه شما هیچ هدفی برای کارمندان مشخص نکنید، ایجاد استقلال عمل نیست، بلکه موجب سردرگمی کارمندان به شیوه ای نامناسب می شود.
بسیاری از کارمندان تجربه مدیریت کسب و کار را ندارند. درست به همین دلیل شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید خودتان نسبت به تاثیرگذاری بر روی آنها و ارائه کمک های جانبی اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید.
مطلب مرتبط: چگونه تعامل با کارمندان مان را بهینه سازی کنیم؟
کارمندان تازه کار همیشه ایرادات زیادی در فرآیند کاری شان دارند. این امر در مورد کسانی که دورکاری می کنند، رواج بیشتری دارد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه نیم نگاهی به برخی از نکات دقیق و حرفه ای تان داشته باشید. تعیین اهداف برای هر کارمند یا تیم کاری به آنها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. این امر فرصت برنامه ریزی خوبی نیز به آنها می دهد. وقتی کسی هدف مشخصی پیش رو داشته باشد، می تواند با برنامه ریزی بهترین استفاده از زمان را ببرد. در سایر موقعیت ها به طور معمول افراد زمان زیادی هدر می دهند. به این ترتیب شما باید همیشه یک برنامه دقیق و تاثیرگذار برای کارمندان تان داشته باشید. این امر می تواند به شما کمک زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نماید.
یکی از نکات جالب درباره داشتن برنامه برای کارها مربوط به احساس رضایت ناشی از دسترسی به اهداف است. این امر می تواند روحیه کارمندان دورکار را به طور قابل ملاحظه ای تقویت نماید. یادتان باشد در وضعیت عادی که برنامه ای وجود ندارد، فعالیت کاری بعد از مدت زمانی کوتاه بسیار خسته کننده می شود. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن با برنامه ای دقیق دنبال کنید. در این میان هم اگر مدیر یک کسب و کار هستید، پیش از اینکه کارمندان تازه استخدام کنید، باید هدف هر کدام را دقیقا مشخص نمایید، در غیر این صورت بعدها برای ادامه فعالیت برندتان مشکلات بسیار زیادی پیش خواهد آمد.
یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های بسیار زیادی را تحمل می کنند. در این میان شما می توانید با تعیین اهداف و انتظارات تان از هر کدام از کارمندان مسیر فعالیت شان را بی نهایت ساده نمایید. این امر بخشی از سختی کار افراد دورکار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به این ترتیب دیگر شما نیازی به نگرانی مداوم نسبت به کیفیت کاری آنها نخواهید داشت.
استفاده از شبکه های اجتماعی و تجربه های قبلی
شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد روابط نزدیک میان افراد با فاصله های بسیار زیاد دارد. این امر می تواند برای برخی از افراد نشانه خوبی از احساس تعامل با دوستان شان در نقاط مختلف دنیا باشد. درست به همین دلیل برندهایی که کارمندان دورکار دارند، به طور معمول از این سیاست به بهترین شکل ممکن سود می برند. این امر می تواند برای شما مزیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.
امروزه شبکه های اجتماعی تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند. برخی از نمونه ها در این میان به طور انحصاری برای دنیای کارآفرینی تهیه شده اند. به عنوان مثال، لینکدین یکی از پلتفرم های مناسب برای ارتباط میان کارآفرینان با هم است. در نقطه دیگر یک پلتفرم کاربردی دیگر زوم نام دارد. این پلتفرم برای کنفرانس های آنلاین میان تیم های کاری یا شرکت های مختلف عرضه شده است. اگر شما تیم های دورکار دارید، می توانید از زوم برای برگزاری جلسات مشترک به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این امر موقعیت شما در بازار را به طور چشمگیری توسعه داده و شرایط تان را نیز بهینه خواهد کرد.
یادتان باشد زوم امکان ارتباط آنلاین با بهترین کیفیت را برای کارمندان ممکن می سازد. نکته مهم دیگر تلاش برای استفاده از تجربه دیگران در این زمینه است. آیا شما مدیری در شرکت تان دارید که قبل از این تجربه همکاری با کارمندان دورکار را داشته باشد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، باید هرچه زودتر نسبت به استفاده از تجربه افراد مورد نظر اقدام کنید، در غیر این صورت شاید دیگر هرگز فرصتی برای مدیریت بهینه تیم دورکارتان پیدا نکنید. این امر می تواند در بلند مدت شرایط شما را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. در این صورت دیگر هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی کنید.
مطلب مرتبط: تعامل با کارمندان با 5 نکته طلایی
ایجاد بحث های روزمره در میان کارمندان
وقتی شما از پلتفرم های مختلف و کانال های ارتباطی متنوع برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود می برید، باید اقدامی برای فعالیت بیشتر کارمندان در چنیم کانال هایی نیز داشته باشید. یکی از ایده های مناسب در این میان طرح برخی از ایده ها برای گفت و گو یا بحث میان کارمندان است. این امر می تواند اطلاعات بسیار مفیدی پیش روی شما قرار داده و موقعیت تان در بازار را نیز به طور چشمگیری تقویت نماید.
بسیاری از برندها در فرآیند تصمیم گیری فقط به نظرات مدیران یا به طور مشخص مدیرعامل توجه می کنند. این امر می تواند در بسیاری از مواقع اشتباه باشد. درست به همین خاطر شما باید از نظرات کارمندان تان نیز به طور حرفه ای سود ببرید. نکته مهم در این میان تقویت بحث و گفت و گو میان کارمندان است. چنین امری می تواند موقعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تقویت نماید.
یادتان باشد بحث های مختلف به اعضای یک تیم برای رسیدن به درکی مشترک کمک می کند. در این میان شما می توانید از این فرصت برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. در این صورت دیگر مشکلی از نظر انتخاب بهترین تصمیم ممکن در بازار پیش روی شما نخواهد بود. پس همیشه نیم نگاهی به نظرات کارمندان، حتی آنهایی که دورکار هستند، داشته باشید. هرچه باشد این دسته از کارمندان نیز عضو رسمی برند شما محسوب می شوند.
جشن گرفتن موفقیت های کاری
هر تیم کاری در طول دوران فعالیتش به موفقیت های مختلفی دست پیدا می کند. بی تردید شکست ها نیز در این میان نقش معناداری دارد، اما این دلیل نمی شود شما موقعیت های مناسب را جشن نگیرید. برخی از برندها پس از اینکه یک موفقیت مهم در عرصه کسب و کار پیدا می کنند، خیلی زود با کارمندان حاضر در دفتر شرکت اقدام به جشن گرفتن آن موفقیت می کنند. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر مهمی محسوب شده و توانایی شما در این میان را نیز حسابی تقویت کند.
بسیاری از کارمندان در صورتی که همراه با یک برند درباره موفقیت کاری جشن بگیرند، واکنش های بسیار بهتری در شرکت نشان می دهند. این امر برای کارمندان درگیر در فرآیند دورکاری نیز مهم است. شما با چنین کاری می توانید به ساده ترین شکل ممکن نظرات کارمندان را نسبت به برند جلب کنید. پس اگر قصد جشن گرفتن موفقیت های کاری را دارید، حواس تان باشد از تمام اعضای شرکت در این میان استفاده کنید، در غیر این صورت دورکارها به طور قابل ملاحظه ای احساس شان نسبت به فعالیت شما در این میان تغییر خواهد کرد. آن وقت نوعی دو دستی در برندتان ایجاد شده و دیگر شانسی برای رفع آن با هر نوع تلاش زیاد هم نخواهید داشت.
ترسیم یک مسیر روشن
خیلی از کارمندان در فرآیند دورکاری دوست دارند نسبت به نقطه پایان کسب و کارشان مطلع باشند. این امر می تواند شرایط فعالیت شان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و نسبت به آینده امیدوارشان سازد. شما هر برنامه ای که برای فعالیت کارمندان دارید، باید خیلی دقیق و روشن آن را بیان کنید. این امر به کارمندان برای فعالیت بهتر و با انگیزه بالاتر کمک خواهد کرد. یادتان باشد فعالیت بی برنامه یا عدم آگاهی از مسیر کاری برای هر کسی یک بمب ناامیدی محسوب می شود. پس لطفا هرگز چنین استراتژی را در برندتان دنبال نکنید، در غیر این صورت باید خیلی زود پاسخگوی موج گسترده اعتراض کارمندان نسبت به فعالیت برندتان باشید. این امر می تواند گاهی اوقات برای شما گران تمام شده و به قیمت موفقیت کاری تان تمام شود.
مطلب مرتبط: تعامل با کارمندان جدید شرکت در دوران دورکاری
اگر شما عادت دارید مسیرهای ناشناخته برای کسب و کارتان داشته باشید، این امر می تواند برای کارمندان شما بی نهایت سخت و حتی غیر قابل تحمل باشد. درست به همین دلیل باید همیشه مسیرهای دقیق و روشن را پیش روی آنها قرار دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد موقعیت تان برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و بهینه سازی تجربه کاری شان به شدت کاهش پیدا می کند. امروزه یکی از نرخ های بالای ریزش کارمندان مربوط به افراد دورکار است. به همین خاطر شما باید توجه ویژه ای به افراد دورکار در برندتان داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان را از دست داده و شانس تان نیز از بین برود.
ایجاد انجمن کارمندان
انجمن فقط برای مشتریان نیست. شما باید در عین حال که به فکر مشتریان هستید، نیم نگاهی نیز به کارمندان تان داشته باشید. درست به همین دلیل بسیاری از برندها علاوه بر انجمن مشتریان به سراغ راه اندازی باشگاه یا انجمن کارمندان نیز می روند. این امر می تواند سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و توانایی تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای تقویت نماید.
کارمندان دورکار به طور معمول از بسیاری امکانات مربوط به انجمن یا باشگاه کارمندان محروم هستند. در این صورت شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از راهکارهای مختلف و به طور حرفه ای استفاده نمایید. این امر می تواند پیشنهاد برخی از نکات یا امکانات دیجیتال برای آنها باشد. همچنین ارائه بلیت های رایگان مربوط به سینما یا رستوران نیز نکته خوبی خواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید در هر صورت کاری کنید تا کارمندان دورکار نیز احساس بهره مندی از امکانات انجمن کارمندان را داشته باشند. در این صورت آنها همکاری بلندمدتی با برند شما خواهند داشت. این نکته می تواند در ادامه مسیر کسب و کار برای شما مزایای بسیار زیاد و متنوعی به همراه داشته باشد.
یادتان باشد امروزه در بازار بسیاری از کارمندان دورکار مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت در یک شرکت دارند. اگر شما دوست دارید با این گونه کارمندان همکاری بلندمدتی داشته باشید، باید همیشه از تکنیک های مورد بحث در این مقاله به بهترین شکل ممکن سود ببرید. این امر شما را بدل به برندی حرفه ای در مدیریت کارمندان دورکار خواهد کرد. نکته مهم دیگر اینکه شما باید از تمام توصیه های این مقاله در کنار هم استفاده کنید، در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت.